Pregled bibliografske jedinice broj: 923443
Stjecanje kompetencija učitelja za odgoj i obrazovanje djece s posebnim potrebama
Stjecanje kompetencija učitelja za odgoj i obrazovanje djece s posebnim potrebama // Škola po Mjeri, međunarodni znanstveni skup / Kadum, Vladimir (ur.).
Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, odjel za obrazovanje učitelja i odgojitelja, 2009. str. 237-249 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 923443 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stjecanje kompetencija učitelja za odgoj i obrazovanje djece s posebnim potrebama
(The teachers attainment of competencies for the education of children with special needs)
Autori
Sunko, Esmeralda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Škola po Mjeri, međunarodni znanstveni skup
/ Kadum, Vladimir - Pula : Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, odjel za obrazovanje učitelja i odgojitelja, 2009, 237-249
ISBN
978-953-7498-24-5
Skup
Škola po mjeri, Međunarodni znanstveni skup
Mjesto i datum
Medulin, Hrvatska, 24.04.2009. - 25.04.2009
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kompetencija, segregacija, integracija, inkluzija, posebne potrebe, preventivni programie
(competences, segregation, integration, inclusion, preventive programmes)
Sažetak
U članku je prikazano područje koje proizlazi iz odnosa didaktičke teorije, konkretne prakse i usmjeren je na jedan od mnogobrojnih načina između opće i specijalne didaktike. Relevantna literatura upućuje na izostanak odgovarajuće prilagodbe didaktičko metodičkog pristupa u odgojno obrazovnoj inkluziji. Posljedica dugotrajnog puta prema inkluziji između ostalog leži i u nedovoljnim znanjima i vještinama učitelja za prihvat i prilagodbu djece s posebnim potrebama. Konzultirana literatura navedena u članku ukazuje da su učitelji u integriranim uvjetima nedovoljno kompetentni za rad s djecom s posebnim potrebama. Rezultati analize dodiplomskih sadržaja u nastavnim predmetima učiteljskih studija ukazuju na nedovoljnu zastupljenost poznavanja sadržaja specifičnih za odgoj i obrazovanje djece s posebnim potrebama. Među mnogim kompetencijama učitelja potrebnih za kvalitetan odgoj i obrazovanje ovim radom izdvojene su dvije. Jedna je poznavanje učinkovitih tehnika za rad uključujući iskustveno učenje i sposobnost identifikacije djece s posebnim potrebama. Planiranjem programa preventivnih intervencija, stječe s pogodnost za promicanje inkluzivnih vrednota i shodno tome smanjenje segregacije s posebnim potrebama i njihova rizika. U radu je prikazan primjer izrade preventivnog programa čije su intervencijske točke prihvaćanje osoba s posebnim potrebama kao jednakopravni i jednakovrijednih članova društva jačanjem zaštitnih čimbenika i smanjivanjem čimbenika rizika. Planiranjem i provedbom preventivnih programa stječe se višestruka korist za zajednicu, za učenike i stjecanje kompetencija učitelja. Druga kompetencija koja je potrebna učiteljima u školama opisna je kao sposobnost prepoznavanja i identifikacije djece s posebnim potrebama. Ova naizgled širim znanstvenim krugovima nepravedno zanemarena učiteljska kompetencija, važna je u svrhu procjene potreba i resursa, za pripremu programa i njihovu implementaciju, te otvara mogućnost rasprave ma interdisciplinarnoj razini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti