Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 923443

Stjecanje kompetencija učitelja za odgoj i obrazovanje djece s posebnim potrebama


Sunko, Esmeralda
Stjecanje kompetencija učitelja za odgoj i obrazovanje djece s posebnim potrebama // Škola po Mjeri, međunarodni znanstveni skup / Kadum, Vladimir (ur.).
Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, odjel za obrazovanje učitelja i odgojitelja, 2009. str. 237-249 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 923443 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stjecanje kompetencija učitelja za odgoj i obrazovanje djece s posebnim potrebama
(The teachers attainment of competencies for the education of children with special needs)

Autori
Sunko, Esmeralda

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Škola po Mjeri, međunarodni znanstveni skup / Kadum, Vladimir - Pula : Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, odjel za obrazovanje učitelja i odgojitelja, 2009, 237-249

ISBN
978-953-7498-24-5

Skup
Škola po mjeri, Međunarodni znanstveni skup

Mjesto i datum
Medulin, Hrvatska, 24.04.2009. - 25.04.2009

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
kompetencija, segregacija, integracija, inkluzija, posebne potrebe, preventivni programie
(competences, segregation, integration, inclusion, preventive programmes)

Sažetak
U članku je prikazano područje koje proizlazi iz odnosa didaktičke teorije, konkretne prakse i usmjeren je na jedan od mnogobrojnih načina između opće i specijalne didaktike. Relevantna literatura upućuje na izostanak odgovarajuće prilagodbe didaktičko metodičkog pristupa u odgojno obrazovnoj inkluziji. Posljedica dugotrajnog puta prema inkluziji između ostalog leži i u nedovoljnim znanjima i vještinama učitelja za prihvat i prilagodbu djece s posebnim potrebama. Konzultirana literatura navedena u članku ukazuje da su učitelji u integriranim uvjetima nedovoljno kompetentni za rad s djecom s posebnim potrebama. Rezultati analize dodiplomskih sadržaja u nastavnim predmetima učiteljskih studija ukazuju na nedovoljnu zastupljenost poznavanja sadržaja specifičnih za odgoj i obrazovanje djece s posebnim potrebama. Među mnogim kompetencijama učitelja potrebnih za kvalitetan odgoj i obrazovanje ovim radom izdvojene su dvije. Jedna je poznavanje učinkovitih tehnika za rad uključujući iskustveno učenje i sposobnost identifikacije djece s posebnim potrebama. Planiranjem programa preventivnih intervencija, stječe s pogodnost za promicanje inkluzivnih vrednota i shodno tome smanjenje segregacije s posebnim potrebama i njihova rizika. U radu je prikazan primjer izrade preventivnog programa čije su intervencijske točke prihvaćanje osoba s posebnim potrebama kao jednakopravni i jednakovrijednih članova društva jačanjem zaštitnih čimbenika i smanjivanjem čimbenika rizika. Planiranjem i provedbom preventivnih programa stječe se višestruka korist za zajednicu, za učenike i stjecanje kompetencija učitelja. Druga kompetencija koja je potrebna učiteljima u školama opisna je kao sposobnost prepoznavanja i identifikacije djece s posebnim potrebama. Ova naizgled širim znanstvenim krugovima nepravedno zanemarena učiteljska kompetencija, važna je u svrhu procjene potreba i resursa, za pripremu programa i njihovu implementaciju, te otvara mogućnost rasprave ma interdisciplinarnoj razini.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Esmeralda Sunko (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Sunko, Esmeralda
Stjecanje kompetencija učitelja za odgoj i obrazovanje djece s posebnim potrebama // Škola po Mjeri, međunarodni znanstveni skup / Kadum, Vladimir (ur.).
Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, odjel za obrazovanje učitelja i odgojitelja, 2009. str. 237-249 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Sunko, E. (2009) Stjecanje kompetencija učitelja za odgoj i obrazovanje djece s posebnim potrebama. U: Kadum, V. (ur.)Škola po Mjeri, međunarodni znanstveni skup.
@article{article, author = {Sunko, Esmeralda}, editor = {Kadum, V.}, year = {2009}, pages = {237-249}, keywords = {kompetencija, segregacija, integracija, inkluzija, posebne potrebe, preventivni programie}, isbn = {978-953-7498-24-5}, title = {Stjecanje kompetencija u\v{c}itelja za odgoj i obrazovanje djece s posebnim potrebama}, keyword = {kompetencija, segregacija, integracija, inkluzija, posebne potrebe, preventivni programie}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te Jurja Dobrile u Puli, odjel za obrazovanje u\v{c}itelja i odgojitelja}, publisherplace = {Medulin, Hrvatska} }
@article{article, author = {Sunko, Esmeralda}, editor = {Kadum, V.}, year = {2009}, pages = {237-249}, keywords = {competences, segregation, integration, inclusion, preventive programmes}, isbn = {978-953-7498-24-5}, title = {The teachers attainment of competencies for the education of children with special needs}, keyword = {competences, segregation, integration, inclusion, preventive programmes}, publisher = {Sveu\v{c}ili\v{s}te Jurja Dobrile u Puli, odjel za obrazovanje u\v{c}itelja i odgojitelja}, publisherplace = {Medulin, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font