Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 923362

Filozofija i kurikul


Raunić, Raul
Filozofija i kurikul // Metodički ogledi, 24 (2017), 1; 9-30 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 923362 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Filozofija i kurikul
(Philosophy and Curriculum)

Autori
Raunić, Raul

Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 24 (2017), 1; 9-30

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
filozofijska refleksija ; odgoj i obrazovanje ; normativno značenje i ciljevi ; kurikul povijest i pravci ; kritika znanstveno-tehnologijskog i menedžerskog koncepta kurikula
(philosophical reflection ; education ; normative meaning and objectives ; curriculum: history and theories ; criticism of scientific-technological and managerial conception of curriculum)

Sažetak
Rad čine tri povezana argumentacijska niza. Prvo, utvrđuju se osnovna deskriptivna i preskriptivna značenja te normativne povezanosti pojmova filozofije, odgojno- obrazovnog procesa i kurikula. Drugo, raščlanjuje se i kritizira metodički ustroj prevladavajućeg obrasca odgojno-obrazovnog kurikula sazdanog na znanstveno-tehnologijskoj i menadžerskoj paradigmi, instrumentalno definiranim ciljevima te bihevioristički potvrđenim i mjerljivim ishodima učenja. Treće, obrazlaže se značaj kritičke, holističke i dugoročne filozofijske perspektive i filozofijske refleksije u promišljanju odgojno- obrazovnog kurikula. Taj se značaj prvenstveno očituje u prepoznavanju slijepih putova. S jedne strane, to su oni sačinjeni od isključivo instrumentalnih ciljeva i tehnologijskih redukcionizama. S druge strane, to su izravne svjetonazorske isključivosti koje u suvremeno doba vrijednosnog pluralizma svoje partikularne supstancijalne vrijednosti nastoje ideologijski nametnuti kao univerzalne.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Filozofija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Raul Raunić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Raunić, Raul
Filozofija i kurikul // Metodički ogledi, 24 (2017), 1; 9-30 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Raunić, R. (2017) Filozofija i kurikul. Metodički ogledi, 24 (1), 9-30.
@article{article, author = {Rauni\'{c}, Raul}, year = {2017}, pages = {9-30}, keywords = {filozofijska refleksija, odgoj i obrazovanje, normativno zna\v{c}enje i ciljevi, kurikul povijest i pravci, kritika znanstveno-tehnologijskog i mened\v{z}erskog koncepta kurikula}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, volume = {24}, number = {1}, issn = {0353-765X}, title = {Filozofija i kurikul}, keyword = {filozofijska refleksija, odgoj i obrazovanje, normativno zna\v{c}enje i ciljevi, kurikul povijest i pravci, kritika znanstveno-tehnologijskog i mened\v{z}erskog koncepta kurikula} }
@article{article, author = {Rauni\'{c}, Raul}, year = {2017}, pages = {9-30}, keywords = {philosophical reflection, education, normative meaning and objectives, curriculum: history and theories, criticism of scientific-technological and managerial conception of curriculum}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, volume = {24}, number = {1}, issn = {0353-765X}, title = {Philosophy and Curriculum}, keyword = {philosophical reflection, education, normative meaning and objectives, curriculum: history and theories, criticism of scientific-technological and managerial conception of curriculum} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Philosopher's Index
  • RILM: Abstracts of Music Literature Database
  • ERIH PLUS





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font