Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 922872

Vještine prepoznavanja zlostavljanja - problem učitelja


Sunko, Esmeralda
Vještine prepoznavanja zlostavljanja - problem učitelja // Nasilje nad djecom i među djecom, zbornik radova II. znanstveno- stručnog skupa održanog u Osijeku 2008. godine / Kolesarić, Vladimir ; Metzing, Anđelka ; Šincek, Daniela ; Tomašić, Jasminka (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Osijek, Sveučilište Jurja Strossmayera u Osijeku, 2010. str. 477-489 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)


CROSBI ID: 922872 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vještine prepoznavanja zlostavljanja - problem učitelja
(Skills recognition of abused - the problem of teachers)

Autori
Sunko, Esmeralda

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo

Izvornik
Nasilje nad djecom i među djecom, zbornik radova II. znanstveno- stručnog skupa održanog u Osijeku 2008. godine / Kolesarić, Vladimir ; Metzing, Anđelka ; Šincek, Daniela ; Tomašić, Jasminka - Osijek : Filozofski fakultet Osijek, Sveučilište Jurja Strossmayera u Osijeku, 2010, 477-489

ISBN
978-953-314-024-7

Skup
Nasilje nad djecom i među djecom, 2. znanstveno stručni skup

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 27.11.2008. - 29.11.2008

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
učitelji ; prepoznavanje zlostavljanja, klasificiranje, vještine ; model izobrazbe
(teachers ; recognition of abused ; classification ; skills ; model training)

Sažetak
Uloga učitelja u suvremenoj školi detaljno je obrađeno područje u našoj znanstvenoj i stručnoj literaturi. Iz pedagogijske perspektive faktori koji opisuju kompetencije učitelja po pitanju prepoznavanja i postupanja u slučaju nasilja važni su kao polazna konstrukcijsko – deskriptivna osnova za istraživanje pedagogijsko – didaktičkih pitanja i konceptualizaciju odgojno obrazovnih postupaka. Obrazovanje učitelja trebalo bi biti predmet sustavnih istraživanja i studija u svrhu unapređenja i razvoja učiteljske profesije. U ovom radu su prikazani rezultati istraživanja u Republici Hrvatskoj. Njihova usporedba ukazuje na problem prepoznavanja zlostavljanja i pokušaje klasificiranja zlostavljanja koji su duboko ukorijenjeni ne samo u stavovima širokih narodnih masa, već i kod stručnjaka čija je osnovna aktivnost odgoj i obrazovanje djece. U radu su prikazana ispitivanja vještina učiteljske procjene prepoznavanja učestalosti obiteljskog zlostavljanja kod djece u nižim razredima osnovnih škola na području grada Splita. Rezultati ispitivanja uspoređeni su sa rezultatima koji pokazuju incidentnost pojedinih oblika nasilja nad djecom prema istraživanju različitih autora. Usporedbom rezultata različitih istraživanja zaključuje se nedovoljna osposobljenost učitelja u tehničkim vještinama prepoznavanja nasilja nad djecom, iako većina učitelja smatra da imaju dovoljno znanja za prepoznavanje zlostavljane djece. Preveliki disbalans u postotku između prijavljene zlostavljane djece i djece koja su prepozanta u školi od strane učitelja vodi prema korjenitoj promjeni svih pojedinaca u odgojno obrazovnim institucijama, Nedostatkom vještina prepoznavanja zlostavljane djece se u praksi odgojno obrazovnih institucija događa upravo suprotno od onoga što se obavezuje Zakonima i Protokolima o postupanju u slučaju nasilja. Pomak prema tehničkim i ključnim vještinama predviđa integraciju različitih ali i komplementarnih sadržaja koji su posebno primjenjivi kod učitelja integrativnim modelom izobrazbe.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Esmeralda Sunko (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Sunko, Esmeralda
Vještine prepoznavanja zlostavljanja - problem učitelja // Nasilje nad djecom i među djecom, zbornik radova II. znanstveno- stručnog skupa održanog u Osijeku 2008. godine / Kolesarić, Vladimir ; Metzing, Anđelka ; Šincek, Daniela ; Tomašić, Jasminka (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Osijek, Sveučilište Jurja Strossmayera u Osijeku, 2010. str. 477-489 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
Sunko, E. (2010) Vještine prepoznavanja zlostavljanja - problem učitelja. U: Kolesarić, V., Metzing, A., Šincek, D. & Tomašić, J. (ur.)Nasilje nad djecom i među djecom, zbornik radova II. znanstveno- stručnog skupa održanog u Osijeku 2008. godine.
@article{article, author = {Sunko, Esmeralda}, year = {2010}, pages = {477-489}, keywords = {u\v{c}itelji, prepoznavanje zlostavljanja, klasificiranje, vje\v{s}tine, model izobrazbe}, isbn = {978-953-314-024-7}, title = {Vje\v{s}tine prepoznavanja zlostavljanja - problem u\v{c}itelja}, keyword = {u\v{c}itelji, prepoznavanje zlostavljanja, klasificiranje, vje\v{s}tine, model izobrazbe}, publisher = {Filozofski fakultet Osijek, Sveu\v{c}ili\v{s}te Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Sunko, Esmeralda}, year = {2010}, pages = {477-489}, keywords = {teachers, recognition of abused, classification, skills, model training}, isbn = {978-953-314-024-7}, title = {Skills recognition of abused - the problem of teachers}, keyword = {teachers, recognition of abused, classification, skills, model training}, publisher = {Filozofski fakultet Osijek, Sveu\v{c}ili\v{s}te Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font