Pregled bibliografske jedinice broj: 922872
Vještine prepoznavanja zlostavljanja - problem učitelja
Vještine prepoznavanja zlostavljanja - problem učitelja // Nasilje nad djecom i među djecom, zbornik radova II. znanstveno- stručnog skupa održanog u Osijeku 2008. godine / Kolesarić, Vladimir ; Metzing, Anđelka ; Šincek, Daniela ; Tomašić, Jasminka (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Osijek, Sveučilište Jurja Strossmayera u Osijeku, 2010. str. 477-489 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 922872 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vještine prepoznavanja zlostavljanja - problem učitelja
(Skills recognition of abused - the problem of teachers)
Autori
Sunko, Esmeralda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Nasilje nad djecom i među djecom, zbornik radova II. znanstveno- stručnog skupa održanog u Osijeku 2008. godine
/ Kolesarić, Vladimir ; Metzing, Anđelka ; Šincek, Daniela ; Tomašić, Jasminka - Osijek : Filozofski fakultet Osijek, Sveučilište Jurja Strossmayera u Osijeku, 2010, 477-489
ISBN
978-953-314-024-7
Skup
Nasilje nad djecom i među djecom, 2. znanstveno stručni skup
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 27.11.2008. - 29.11.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
učitelji ; prepoznavanje zlostavljanja, klasificiranje, vještine ; model izobrazbe
(teachers ; recognition of abused ; classification ; skills ; model training)
Sažetak
Uloga učitelja u suvremenoj školi detaljno je obrađeno područje u našoj znanstvenoj i stručnoj literaturi. Iz pedagogijske perspektive faktori koji opisuju kompetencije učitelja po pitanju prepoznavanja i postupanja u slučaju nasilja važni su kao polazna konstrukcijsko – deskriptivna osnova za istraživanje pedagogijsko – didaktičkih pitanja i konceptualizaciju odgojno obrazovnih postupaka. Obrazovanje učitelja trebalo bi biti predmet sustavnih istraživanja i studija u svrhu unapređenja i razvoja učiteljske profesije. U ovom radu su prikazani rezultati istraživanja u Republici Hrvatskoj. Njihova usporedba ukazuje na problem prepoznavanja zlostavljanja i pokušaje klasificiranja zlostavljanja koji su duboko ukorijenjeni ne samo u stavovima širokih narodnih masa, već i kod stručnjaka čija je osnovna aktivnost odgoj i obrazovanje djece. U radu su prikazana ispitivanja vještina učiteljske procjene prepoznavanja učestalosti obiteljskog zlostavljanja kod djece u nižim razredima osnovnih škola na području grada Splita. Rezultati ispitivanja uspoređeni su sa rezultatima koji pokazuju incidentnost pojedinih oblika nasilja nad djecom prema istraživanju različitih autora. Usporedbom rezultata različitih istraživanja zaključuje se nedovoljna osposobljenost učitelja u tehničkim vještinama prepoznavanja nasilja nad djecom, iako većina učitelja smatra da imaju dovoljno znanja za prepoznavanje zlostavljane djece. Preveliki disbalans u postotku između prijavljene zlostavljane djece i djece koja su prepozanta u školi od strane učitelja vodi prema korjenitoj promjeni svih pojedinaca u odgojno obrazovnim institucijama, Nedostatkom vještina prepoznavanja zlostavljane djece se u praksi odgojno obrazovnih institucija događa upravo suprotno od onoga što se obavezuje Zakonima i Protokolima o postupanju u slučaju nasilja. Pomak prema tehničkim i ključnim vještinama predviđa integraciju različitih ali i komplementarnih sadržaja koji su posebno primjenjivi kod učitelja integrativnim modelom izobrazbe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija