Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 922799

Antislika kao koncept: Julije Knifer i samoukinuće umjetnosti u filozofiji


Katarina Rukavina
Antislika kao koncept: Julije Knifer i samoukinuće umjetnosti u filozofiji // Slika i antislika. Julije Knifer i problem reprezentacije / Purgar, Krešimir (ur.).
Zagreb: Centar za vizualne studije (CVS), 2017. str. 145-165


CROSBI ID: 922799 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Antislika kao koncept: Julije Knifer i samoukinuće umjetnosti u filozofiji
(The Anti-painting as a Concept: Julije Knifer and Self-revocation of Art in Philosophy)

Autori
Katarina Rukavina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo

Knjiga
Slika i antislika. Julije Knifer i problem reprezentacije

Urednik/ci
Purgar, Krešimir

Izdavač
Centar za vizualne studije (CVS)

Grad
Zagreb

Godina
2017

Raspon stranica
145-165

ISBN
978-953-55420-3-2

Ključne riječi
anti-slika, konceptualna umjetnost, kraj umjetnosti, modernistički formalizam, umjetnost kao način postojanja
(anti-painting, conceptual art, end of art, modern formalism, art as a way of life)

Sažetak
Kniferova redukcija forme na jedan jedini ponavljani motiv, motiv meandra i njegove varijacije moguće je sagledati kao tipični primjer visokog modernizma i formalističke definicije slikarstva u Greenbergovu smislu. Usprkos tome, ponavljanje i uporno, gotovo ritualno inzistiranje na jednom motivu ukazuje na određeni stav koji pretpostavlja proces nastanka djela njegovom produktu, odnosno slici. Stvaralački čin se takvim stavom nadaje jednako bitnim ili čak bitnijim od njegovog rezultata čime se dovodi u pitanje poimanje umjetnosti kao skupa isključivo materijalnih objekata. Iako kompozicijski i vizualno Kniferovi meandri pokazuju visok stupanj estetske kvalitete, umjetnikov čin kao osobita konceptualna strategija postaje sastavni dio njegovog izričaja te ga na taj način udaljuje od Greenbergovog modela modernizma. Utoliko Kniferova anti-slika predstavlja više koncept nego predmet čime se dovodi u svezu s onim što Danto uspoređuje s Hegelovim sazrijevanjem pojmovnog: samoukinuća umjetnosti u vlastitoj filozofiji.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filozofija, Povijest umjetnosti, Znanost o umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Akademija primijenjenih umjetnosti, Rijeka

Profili:

Avatar Url Katarina Rukavina (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Katarina Rukavina
Antislika kao koncept: Julije Knifer i samoukinuće umjetnosti u filozofiji // Slika i antislika. Julije Knifer i problem reprezentacije / Purgar, Krešimir (ur.).
Zagreb: Centar za vizualne studije (CVS), 2017. str. 145-165
Katarina Rukavina (2017) Antislika kao koncept: Julije Knifer i samoukinuće umjetnosti u filozofiji. U: Purgar, K. (ur.) Slika i antislika. Julije Knifer i problem reprezentacije. Zagreb, Centar za vizualne studije (CVS), str. 145-165.
@inbook{inbook, editor = {Purgar, K.}, year = {2017}, pages = {145-165}, keywords = {anti-slika, konceptualna umjetnost, kraj umjetnosti, modernisti\v{c}ki formalizam, umjetnost kao na\v{c}in postojanja}, isbn = {978-953-55420-3-2}, title = {Antislika kao koncept: Julije Knifer i samoukinu\'{c}e umjetnosti u filozofiji}, keyword = {anti-slika, konceptualna umjetnost, kraj umjetnosti, modernisti\v{c}ki formalizam, umjetnost kao na\v{c}in postojanja}, publisher = {Centar za vizualne studije (CVS)}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, editor = {Purgar, K.}, year = {2017}, pages = {145-165}, keywords = {anti-painting, conceptual art, end of art, modern formalism, art as a way of life}, isbn = {978-953-55420-3-2}, title = {The Anti-painting as a Concept: Julije Knifer and Self-revocation of Art in Philosophy}, keyword = {anti-painting, conceptual art, end of art, modern formalism, art as a way of life}, publisher = {Centar za vizualne studije (CVS)}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font