Pregled bibliografske jedinice broj: 922175
Uvjerenja studenata učiteljskog studija i zaposlenih učitelja o inkluzivnoj praksi
Uvjerenja studenata učiteljskog studija i zaposlenih učitelja o inkluzivnoj praksi // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 53 (2017), 2; 32-43 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 922175 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uvjerenja studenata učiteljskog studija i zaposlenih učitelja o inkluzivnoj praksi
(Beliefs about Inclusive Practices among Students of Teacher Education and In-Service Teachers)
Autori
Bouillet, Dejana ; Domović, Vlatka ; Ivančević, Sanela
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 53
(2017), 2;
32-43
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
odgojno-obrazovna inkluzija, učenici s teškoćama u razvoju, inicijalno obrazovanje učitelja, učitelji, uvjerenja, metafore
(inclusive education, pupils with developmental disabilities, initial teacher education, teachers, beliefs, metaphor)
Sažetak
Uvjerenja se odnose na sklop konceptualnih predodžbi koje uključuju opća znanja o pojavama, ljudima i događajima vezanim uz profesionalni kontekst. Ovaj je rad usmjeren na utvrđivanje razlika u uvjerenjima studenata prve, treće i pete godine učiteljskog studija te zaposlenih učitelja o odgojno-obrazovnoj inkluziji i poučavanju učenika s teškoćama, u svrhu utvrđivanja odgovora na pitanje mijenjaju li se i na koji način uvjerenja različitih skupina ispitanika o učenicima s teškoćama i njihovoj inkluziji u odgojno-obrazovni proces. Istraživanje je provedeno na uzorku 585 studenata učiteljskog studija i učitelja zaposlenih u osnovnim školama u Republici Hrvatskoj. Primijenjena je metoda metafora koja uključuje poznati objekt ili događaj kao konceptualno sredstvo za razjašnjenje kompleksnih pojmova ili situacija. Sudionici istraživanja dopunjavali su rečenice 'Inkluzija učenika s teškoćama u razvoju je kao …. jer …' i 'Poučavanje učenika s teškoćama u razvoju je kao … jer …'. Utvrđeno je da u ukupnom uzorku većina ispitanika izražava inkluzivna uvjerenja jer su njihovi odgovori usmjereni na oblikovanje i podržavanje učenika s teškoćama. Međutim, kada je u pitanju proces poučavanja, udio ispitanika koji iskazuju inkluzivna uvjerenja se smanjuje. Inkluzivna uvjerenja u najvećoj mjeri karakteriziraju studente 3. godine učiteljskog studija koji su netom bili uključeni u kolegij o inkluzivnoj pedagogiji, a u najmanjoj mjeri zaposlene učitelje. Ostale skupine studenata dijele gotovo ista profesionalna uvjerenja, što upućuje na nedovoljan doprinos inicijalnog obrazovanja i praktičnog iskustva na transformaciju od predprofesionalnih prema profesionalnim uvjerenjima o inkluzivnom obrazovanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus