Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 922175

Uvjerenja studenata učiteljskog studija i zaposlenih učitelja o inkluzivnoj praksi


Bouillet, Dejana; Domović, Vlatka; Ivančević, Sanela
Uvjerenja studenata učiteljskog studija i zaposlenih učitelja o inkluzivnoj praksi // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 53 (2017), 2; 32-43 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 922175 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uvjerenja studenata učiteljskog studija i zaposlenih učitelja o inkluzivnoj praksi
(Beliefs about Inclusive Practices among Students of Teacher Education and In-Service Teachers)

Autori
Bouillet, Dejana ; Domović, Vlatka ; Ivančević, Sanela

Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 53 (2017), 2; 32-43

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
odgojno-obrazovna inkluzija, učenici s teškoćama u razvoju, inicijalno obrazovanje učitelja, učitelji, uvjerenja, metafore
(inclusive education, pupils with developmental disabilities, initial teacher education, teachers, beliefs, metaphor)

Sažetak
Uvjerenja se odnose na sklop konceptualnih predodžbi koje uključuju opća znanja o pojavama, ljudima i događajima vezanim uz profesionalni kontekst. Ovaj je rad usmjeren na utvrđivanje razlika u uvjerenjima studenata prve, treće i pete godine učiteljskog studija te zaposlenih učitelja o odgojno-obrazovnoj inkluziji i poučavanju učenika s teškoćama, u svrhu utvrđivanja odgovora na pitanje mijenjaju li se i na koji način uvjerenja različitih skupina ispitanika o učenicima s teškoćama i njihovoj inkluziji u odgojno-obrazovni proces. Istraživanje je provedeno na uzorku 585 studenata učiteljskog studija i učitelja zaposlenih u osnovnim školama u Republici Hrvatskoj. Primijenjena je metoda metafora koja uključuje poznati objekt ili događaj kao konceptualno sredstvo za razjašnjenje kompleksnih pojmova ili situacija. Sudionici istraživanja dopunjavali su rečenice 'Inkluzija učenika s teškoćama u razvoju je kao …. jer …' i 'Poučavanje učenika s teškoćama u razvoju je kao … jer …'. Utvrđeno je da u ukupnom uzorku većina ispitanika izražava inkluzivna uvjerenja jer su njihovi odgovori usmjereni na oblikovanje i podržavanje učenika s teškoćama. Međutim, kada je u pitanju proces poučavanja, udio ispitanika koji iskazuju inkluzivna uvjerenja se smanjuje. Inkluzivna uvjerenja u najvećoj mjeri karakteriziraju studente 3. godine učiteljskog studija koji su netom bili uključeni u kolegij o inkluzivnoj pedagogiji, a u najmanjoj mjeri zaposlene učitelje. Ostale skupine studenata dijele gotovo ista profesionalna uvjerenja, što upućuje na nedovoljan doprinos inicijalnog obrazovanja i praktičnog iskustva na transformaciju od predprofesionalnih prema profesionalnim uvjerenjima o inkluzivnom obrazovanju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vlatka Domović (autor)

Avatar Url Dejana Bouillet (autor)

Avatar Url Sanela Ivančević (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Bouillet, Dejana; Domović, Vlatka; Ivančević, Sanela
Uvjerenja studenata učiteljskog studija i zaposlenih učitelja o inkluzivnoj praksi // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 53 (2017), 2; 32-43 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Bouillet, D., Domović, V. & Ivančević, S. (2017) Uvjerenja studenata učiteljskog studija i zaposlenih učitelja o inkluzivnoj praksi. Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 53 (2), 32-43.
@article{article, author = {Bouillet, Dejana and Domovi\'{c}, Vlatka and Ivan\v{c}evi\'{c}, Sanela}, year = {2017}, pages = {32-43}, keywords = {odgojno-obrazovna inkluzija, u\v{c}enici s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju, inicijalno obrazovanje u\v{c}itelja, u\v{c}itelji, uvjerenja, metafore}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {53}, number = {2}, issn = {1331-3010}, title = {Uvjerenja studenata u\v{c}iteljskog studija i zaposlenih u\v{c}itelja o inkluzivnoj praksi}, keyword = {odgojno-obrazovna inkluzija, u\v{c}enici s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju, inicijalno obrazovanje u\v{c}itelja, u\v{c}itelji, uvjerenja, metafore} }
@article{article, author = {Bouillet, Dejana and Domovi\'{c}, Vlatka and Ivan\v{c}evi\'{c}, Sanela}, year = {2017}, pages = {32-43}, keywords = {inclusive education, pupils with developmental disabilities, initial teacher education, teachers, beliefs, metaphor}, journal = {Hrvatska revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {53}, number = {2}, issn = {1331-3010}, title = {Beliefs about Inclusive Practices among Students of Teacher Education and In-Service Teachers}, keyword = {inclusive education, pupils with developmental disabilities, initial teacher education, teachers, beliefs, metaphor} }

Časopis indeksira:


  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font