Pregled bibliografske jedinice broj: 922055
Utjecaj biološkog znanja učenika na rješavanje zadataka viših kognitivnih razina
Utjecaj biološkog znanja učenika na rješavanje zadataka viših kognitivnih razina // Educatio Biologiae, 2 (2017), 1; 13-42 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 922055 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj biološkog znanja učenika na rješavanje zadataka viših kognitivnih razina
(Influence of students' biological knowledge in solving complex cognitive tasks)
Autori
Begić, Valerija ; Bastić, Marijana ; Radanović, Ines
Izvornik
Educatio Biologiae (1849-6520) 2
(2017), 1;
13-42
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kognitivne razine učeničkih znanja, stručna procjena kvalitete pitanja, nastavni sadržaji biologije za 7. razred osnovne škole, natjecanje učenika
(cognitive levels, quality of the question, 7th grade Biology curriculum, students' competition, Science curriculum)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati konceptualno razumijevanje nastavnih sadržaja biologije na uzorku pisanih zadaća učenika 7. razreda sa Županijske i Državne razine natjecanja provedenih školske godine 2014./2015. Uzorak je sadržavao 148 najbolje riješenih pisanih zadaća po županijama, odnosno zadaće u kojima je točno riješeno 75% zadataka te 11 zadaća s državnog natjecanja iste godine. Pisane zadaće sadržavale su zadatke oblikovane u skladu s preporukama za pripremu pisanih provjera iz biologije. Podatci su analizirani u skladu s makrokonceptnim okvirom biologije uz stručnu procjenu kvalitete zadataka, utjecaj kvalitete zadataka na stupanj diskriminacije učenika s obzirom na kvalitetu bioloških znanja, usklađenost s nastavnim sadržajima biologije 7. razreda osnovne škole propisanih nastavnim planom i programom, povezanost sa svakodnevnim životom, općom kulturom i nastavnim sadržajima drugih prirodoslovnih predmeta. Rezultati istraživanja su pokazali da nema značajnih razlika u uspješnosti rješavanja zadataka s obzirom na spol te da su učenici najuspješniji u rješavanju zadataka I. kognitivne razine bez obzira na težinu zadataka. Uspješnost u rješavanju zadataka opada s porastom kognitivne razine i težine zadataka. Prema metrijskoj analizi 65% zadataka u testu je odgovarajuće težine, a 57% je odgovarajuće diskriminativnosti. Analiza rezultata je ukazala da iskustvo sastavljača zadataka i pisanih zadaća utječe na procjenu razine i težine zadatka.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
Napomena
Rad u skraćenom obliku na engl.j. je na str. 43-48.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb