Pregled bibliografske jedinice broj: 922051
Razumijevanje životnog ciklusa i oplodnje tijekom učenja biologije u osnovnoj školi
Razumijevanje životnog ciklusa i oplodnje tijekom učenja biologije u osnovnoj školi // Educatio Biologiae, 3 (2017), 1; 76-99 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 922051 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razumijevanje životnog ciklusa i oplodnje tijekom učenja biologije u osnovnoj školi
(Understanding of life cycles and fertilization during learning biology in primary school)
Autori
Golubić, Monika ; Begić, Valerija ; Lukša, Žaklin ; Korać, Petra ; Radanović, Ines
Izvornik
Educatio Biologiae (1849-6520) 3
(2017), 1;
76-99
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
konceptualno razumijevanje, makrokoncept Razmnožavanje i razvoj organizma, 7. i 8. razred osnovne škole, natjecanje učenika, problemi i miskoncepcije
(conceptual understanding, macro-concept Reproduction and development of the organism, 7th and 8th grade (age 13 – 14), students’ competition, problems and misconceptions)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja je odrediti usvojenost i konceptualno razumijevanje makrokoncepta Razmnožavanje i razvoj organizma među učenicima 7. i 8. razreda osnovnih škola, na temelju učeničkih odgovora na pitanja uz makrokoncept Razmnožavanje i razvoj organizma na Županijskom natjecanju iz biologije 2015. i 2017. godine. Analiza učeničkih odgovora uključivala je specifično kodiranje odgovora i tumačenje biološkog značenja odgovora učenika. Izdvojeni su i objašnjeni problemi koje učenici pokazuju u svojim odgovorima kao i njihove miskoncepcije vezane uz koncept razmnožavanje. Utvrđeno je i opisano postojanje niza problema kod usvojenosti koncepta razmnožavanje te su kao najizraženije uočene miskoncepcije uz ključni koncept životni ciklus stanice i organizma te kod razumijevanja koncepta oplodnje. Utvrđene miskoncepcije ukazuju na nužnu promjenu organizacije nastavnih sadržaja biologije, kao i na potrebu uvođenja novih nastavnih strategija s naglaskom na aktivnost i samostalni rad učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
Napomena
Rad na engl.j. je na str. 100-105.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb