Pregled bibliografske jedinice broj: 922049
Kvaliteta pitanja i uspjeh srednjoškolskih sudionika natjecanja iz biologije u znanju
Kvaliteta pitanja i uspjeh srednjoškolskih sudionika natjecanja iz biologije u znanju // Educatio Biologiae, 3 (2017), 1; 32-56 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 922049 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kvaliteta pitanja i uspjeh srednjoškolskih sudionika natjecanja iz biologije u znanju
(Questions quality and success of high school students in the written test solving)
Autori
Grgurić, Ines ; Begić, Valerija ; Bastić, Marijana ; Lukša, Žaklin ; Radanović, Ines
Izvornik
Educatio Biologiae (1849-6520) 3
(2017), 1;
32-56
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kognitivne razine, stručna procjena kvalitete pitanja, natjecanje učenika, iskustvo nastavnika
(cognitive levels, professional assessment of quality issues, competition students, experience of a teacher)
Sažetak
Biologija je već niz godina među najzastupljenijima izbornim predmetima na Državnoj maturi pa se sukladno tome veliki broj učenika uključuje i na natjecanja iz biologije. Na županijskom natjecanju kao 20 % najuspješnijih po županijama izlučeno je 362 učenika srednjih škola, čiji su postignuti rezultati pri rješavanju pisane provjere analizirani s ciljem utvrđivanja povezanosti kvalitativne i kvantitativne analize pitanja. Analiza je provedena u skladu s Nastavnim programom za određeni razred i katalogom za državnu maturu iz biologije kao referentnim točkama konceptualnog okvira i predviđenih ishoda učenja. Pitanja u pisanim provjerama su prihvatljive kvalitete, najkvalitetnija su pitanja kratkog odgovora, a najslabije kvalitete pitanja višestrukog izbora s dva točna odgovora i zadaci povezivanja. Reproduktivni zadaci još uvijek prevladavaju u pitanjima višestrukog izbora i povezivanja, a težina na osnovu riješenosti i procijenjena težina zadataka visoko su povezane. Mala povezanost riješenosti pitanja slabije kvalitete i srednja povezanost kvalitetnijih pitanja s procjenom riješenosti potvrda je kvalitete zadataka i važnosti oblikovanja pitanja uz uvažavanje elemenata procjene kvalitete. Potvrđena bolja povezanost riješenosti i kvalitete pitanja potvrđuje važnost pripreme pitanja uz uvažavanje elemenata procjene kvalitete, a posebno primjene kritičkog razmišljanja u zadacima provjere konceptualnog razumijevanja i sposobnosti rješavanja problema. Rezultati dobiveni analizom u budućnosti se mogu koristiti za poboljšanje izrade pitanja pisanih provjera te razvoj zadovoljavajućih bioloških kompetencija učenika srednjoškolske populacije.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
Napomena
Na engl.j. rad je na str. 57-62.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb