Pregled bibliografske jedinice broj: 922047
Utjecaj aktivne nastave na učenje ekoloških sadržaja u osnovnoj školi
Utjecaj aktivne nastave na učenje ekoloških sadržaja u osnovnoj školi // Educatio Biologiae, 3 (2017), 1; 1-14 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 922047 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj aktivne nastave na učenje ekoloških sadržaja u osnovnoj školi
(The effect of active teaching in the primary school's ecological content)
Autori
Kerić, Elma ; Radanović, Ines ; Lukša, Žaklin ; Garašić, Diana ; Sertić Perić, Mirela
Izvornik
Educatio Biologiae (1849-6520) 3
(2017), 1;
1-14
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
uspješnost u učenju, motivacija učenika, stavovi učenika, nastavna tema Listopadna šuma, 6. razred
(learning success, student motivation, pupil attitudes, teaching theme deciduous forest, age 12)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je utvrditi koliko aktivno uključivanje učenika u nastavu utječe na kvalitetu stečenih znanja, kao i na motivaciju te stav učenika prema aktivnoj nastavi. Istraživanje je provedeno na uzorku od 64 učenika u tri šesta odjeljenja u osnovnoj školi A.B. Šimića u Zagrebu. Učenici su podijeljeni u eksperimentalnu i kontrolnu skupinu. Eksperimentalna skupina je nastavnu jedinicu Listopadna šuma obradila uz aktivnu nastavu u grupnom, samostalnom i radu u parovima kroz zadatke i nastavu u prirodi. Kontrolna skupina poučavana je klasičnim frontalnim radom nastavnika. Od instrumenata za prikupljanje podataka korištene su tri pisane provjere znanja te anketa za učenike. Pisana provjera provedena je prije istraživanja i nakon svakog provedenog dijela aktivne nastave, a anketiranje učenika na kraju provedenog istraživanja. Rezultati pokazuju povećanu motivaciju, ali i uspješnost učenja u aktivnoj nastavi, a posebno u aktivnostima koje uključuju nastavu u prirodi. Učenici svaku aktivnu tehniku učenja koja im omogućuje slobodu istraživanja i rada izvan učionice doživljavaju pozitivno. Logaritamski oblik regresije bolje objašnjava postignuti uspjeh učenika, ali linearni model još uvijek pokazuje zadovoljavajuću pouzdanost te umanjuje značaj rijetkih pojedinačnih rezultata uspješnosti pa ga je bolje koristiti za prikaz ukupne slike uspješnosti u provjerama znanja. Rezultati istraživanja potvrđuju potrebu korištenja aktivne nastave uz naglasak na boravak učenika u prirodi i korištenje različitih oblika rada koji potiču aktivnost učenika. Na taj način značajno bi se povećalo i zadovoljstvo učenika, ali i njihova uspješnost u učenju.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
Napomena
Rad na engl. j. stranice 15-20.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Profili:
Žaklin Lukša
(autor)
Mirela Sertić Perić
(autor)
Diana Garašić
(autor)
Ines Radanović
(autor)