Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 922027

Kritičko mišljenje u obrazovanju: dosadašnji doprinosi i otvoreni smjerovi


Buchberger, Iva; Bolčević, Valentina; Kovač, Vesna
Kritičko mišljenje u obrazovanju: dosadašnji doprinosi i otvoreni smjerovi // Metodički ogledi, 24 (2017), 1; 109-129 (recenziran, članak, stručni)


CROSBI ID: 922027 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kritičko mišljenje u obrazovanju: dosadašnji doprinosi i otvoreni smjerovi
(Critical thinking in education: contributions and possible directions)

Autori
Buchberger, Iva ; Bolčević, Valentina ; Kovač, Vesna

Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 24 (2017), 1; 109-129

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
kritičko mišljenje ; nastavnici ; obrazovanje ; poučavanje za kritičko mišljenje ; učenici
(critical thinking ; education ; teachers ; teaching for critical thinking ; pupils)

Sažetak
U ovome radu razmatraju se i prikazuju dosadašnje spoznaje o kritičkom mišljenju u području obrazovanja. Svrha rada je prikaz i analiza dosadašnjih znanstvenih doprinosa istraživanja kritičkog mišljenja u obrazovanju kako bi se izradila teorijska podloga i identificirali inovativni pravci budućih istraživanja tog područja. Rad donosi pregled i komentar na određenje koncepta kritičkog mišljenja te prikaz značajnih istraživanja područja kritičkog mišljenja u obrazovanju unutar stranog i hrvatskog istraživačkog konteksta. Nalazi dosadašnjih istraživanja upućuju na važnost razvoja i implementacije poučavanja za kritičko mišljenje s obzirom da ono pospješuje kvalitetu procesa učenja i poučavanja u nastavi. Istraživanja pokazuju da nastavnik ima ključnu ulogu u poticanju razvoja kritičkog mišljenja učenika prije svega kroz primjenu metoda aktivnog učenja i poučavanja. U zaključnom dijelu rada, na temelju određenja koncepta kritičkog mišljenja i prikaza dosadašnjih istraživanja, razvija se konstrukt poučavanja za kritičko mišljenje kroz njegovu kategorizaciju i operacionalizaciju koje ujedno predstavljaju moguće pravce budućih istraživanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Vesna Kovač (autor)

Avatar Url Iva Buchberger (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada hrcak.srce.hr doi.org

Citiraj ovu publikaciju:

Buchberger, Iva; Bolčević, Valentina; Kovač, Vesna
Kritičko mišljenje u obrazovanju: dosadašnji doprinosi i otvoreni smjerovi // Metodički ogledi, 24 (2017), 1; 109-129 (recenziran, članak, stručni)
Buchberger, I., Bolčević, V. & Kovač, V. (2017) Kritičko mišljenje u obrazovanju: dosadašnji doprinosi i otvoreni smjerovi. Metodički ogledi, 24 (1), 109-129.
@article{article, author = {Buchberger, Iva and Bol\v{c}evi\'{c}, Valentina and Kova\v{c}, Vesna}, year = {2017}, pages = {109-129}, keywords = {kriti\v{c}ko mi\v{s}ljenje, nastavnici, obrazovanje, pou\v{c}avanje za kriti\v{c}ko mi\v{s}ljenje, u\v{c}enici}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, volume = {24}, number = {1}, issn = {0353-765X}, title = {Kriti\v{c}ko mi\v{s}ljenje u obrazovanju: dosada\v{s}nji doprinosi i otvoreni smjerovi}, keyword = {kriti\v{c}ko mi\v{s}ljenje, nastavnici, obrazovanje, pou\v{c}avanje za kriti\v{c}ko mi\v{s}ljenje, u\v{c}enici} }
@article{article, author = {Buchberger, Iva and Bol\v{c}evi\'{c}, Valentina and Kova\v{c}, Vesna}, year = {2017}, pages = {109-129}, keywords = {critical thinking, education, teachers, teaching for critical thinking, pupils}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, volume = {24}, number = {1}, issn = {0353-765X}, title = {Critical thinking in education: contributions and possible directions}, keyword = {critical thinking, education, teachers, teaching for critical thinking, pupils} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • (ERIH PLUS
  • Répertoire International de Littérature Musicale
  • The Philosopher's Index





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font