Pregled bibliografske jedinice broj: 922027
Kritičko mišljenje u obrazovanju: dosadašnji doprinosi i otvoreni smjerovi
Kritičko mišljenje u obrazovanju: dosadašnji doprinosi i otvoreni smjerovi // Metodički ogledi, 24 (2017), 1; 109-129 (recenziran, članak, stručni)
CROSBI ID: 922027 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kritičko mišljenje u obrazovanju: dosadašnji
doprinosi i otvoreni smjerovi
(Critical thinking in education: contributions and
possible directions)
Autori
Buchberger, Iva ; Bolčević, Valentina ; Kovač, Vesna
Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 24
(2017), 1;
109-129
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
kritičko mišljenje ; nastavnici ; obrazovanje ; poučavanje za kritičko mišljenje ; učenici
(critical thinking ; education ; teachers ; teaching for critical thinking ; pupils)
Sažetak
U ovome radu razmatraju se i prikazuju dosadašnje spoznaje o kritičkom mišljenju u području obrazovanja. Svrha rada je prikaz i analiza dosadašnjih znanstvenih doprinosa istraživanja kritičkog mišljenja u obrazovanju kako bi se izradila teorijska podloga i identificirali inovativni pravci budućih istraživanja tog područja. Rad donosi pregled i komentar na određenje koncepta kritičkog mišljenja te prikaz značajnih istraživanja područja kritičkog mišljenja u obrazovanju unutar stranog i hrvatskog istraživačkog konteksta. Nalazi dosadašnjih istraživanja upućuju na važnost razvoja i implementacije poučavanja za kritičko mišljenje s obzirom da ono pospješuje kvalitetu procesa učenja i poučavanja u nastavi. Istraživanja pokazuju da nastavnik ima ključnu ulogu u poticanju razvoja kritičkog mišljenja učenika prije svega kroz primjenu metoda aktivnog učenja i poučavanja. U zaključnom dijelu rada, na temelju određenja koncepta kritičkog mišljenja i prikaza dosadašnjih istraživanja, razvija se konstrukt poučavanja za kritičko mišljenje kroz njegovu kategorizaciju i operacionalizaciju koje ujedno predstavljaju moguće pravce budućih istraživanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- (ERIH PLUS
- Répertoire International de Littérature Musicale
- The Philosopher's Index