Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 921812

FAKTORI I OKOLNOSTI KOJE UTJEČU NA VRSTU I SMJER MOTIVACIJE ZA SUDJELOVANJE UČENIKA U ŠKOLSKIM PJEVAČKIM ZBOROVIMA


Radočaj-Jerković, Antoaneta; Milinović, Majda
FAKTORI I OKOLNOSTI KOJE UTJEČU NA VRSTU I SMJER MOTIVACIJE ZA SUDJELOVANJE UČENIKA U ŠKOLSKIM PJEVAČKIM ZBOROVIMA // Buidling Experience and Meaning in Music Education / Petrović, Milena (ur.).
Beograd: Fakultet muzičke umetnosti Beograd, 2017. str. 187-199 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 921812 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
FAKTORI I OKOLNOSTI KOJE UTJEČU NA VRSTU I SMJER MOTIVACIJE ZA SUDJELOVANJE UČENIKA U ŠKOLSKIM PJEVAČKIM ZBOROVIMA
(THE FACTORS AND CIRCUMSTANCES AFFECTING THE DIRECTION AND TYPE OF STUDENTS' MOTIVATION TO PARTICIPATE IN SCHOOL CHOIRS)

Autori
Radočaj-Jerković, Antoaneta ; Milinović, Majda

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Buidling Experience and Meaning in Music Education / Petrović, Milena - Beograd : Fakultet muzičke umetnosti Beograd, 2017, 187-199

ISBN
978-86-88619-87-5

Skup
19th Pedagogical Forum of Performing Arts

Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 30.09.2016. - 02.10.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
motivacija, izvannastavne aktivnosti, zborsko pjevanje, školski zborovi
(motivation, extracurricular activities, choir singing, school choirs)

Sažetak
Nastava glazbe tijekom povijesti bila je najčešće usko povezana uz pjevanje. Školski zbor, tradicionalno gledano, predstavlja središnju izvannastavnu glazbenu aktivnost, no posljednjih godina primjetan je pad u kvaliteti te skupine pjevačkih ansambala. Neka istraživanja pokazuju da postoje uvjerenja učitelja i roditelja kako pjevanje u zboru utječe na poboljšanje socijalnih vještina učenika, njihovu druželjubivost i otvorenost. Također, smatra se da zborsko pjevanje razvija osjećaj samopouzdanja, odgovornosti, sklonosti za društveno koristan rad, kompetentnosti za rad u skupinama te na razvoj emocionalnih osobina kao što su empatičnost i emocionalna osjetljivost. Kako zborsko pjevanje, osim glazbenog, pokazuje i velik odgojni te kulturno-socijalni potencijal, važno je razmotriti čimbenike koji utječu na smanjenje učeničkog interesa za sudjelovanjem. S tim u vezi, autorice razmatraju pitanje motiviranosti današnjih učenika za pjevanje u školskim zborovima. Cilj istraživanja bio je utvrditi razloge zbog kojih se učenici najčešće odlučuju pristupiti pjevačkom zboru škole, ali i razloge i okolnosti koje dovode do odustajanja. U tu svrhu ispitano je mišljenje učenika i učitelja jer se željelo ustanoviti postoje li razlike u percepciji između skupina. Istraživanje je provedeno na uzorku od 989 učenika osnovnih i srednjih općeobrazovnih i glazbenih škola te 199 učitelja glazbe u općeobrazovnim i glazbenim školama s područja Republike Hrvatske. Rezultati pokazuju da učitelji dobro uočavaju faktore i okolnosti koje utječu na motivaciju učenika te da učenici koji se odlučuju za pjevanje u zboru to čine kako bi zadovoljili svoje glazbene afinitete, ostvarili potrebu za zajedništvom te osjećajem osobnog napretka i priznanja drugih.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada www.academia.edu

Citiraj ovu publikaciju:

Radočaj-Jerković, Antoaneta; Milinović, Majda
FAKTORI I OKOLNOSTI KOJE UTJEČU NA VRSTU I SMJER MOTIVACIJE ZA SUDJELOVANJE UČENIKA U ŠKOLSKIM PJEVAČKIM ZBOROVIMA // Buidling Experience and Meaning in Music Education / Petrović, Milena (ur.).
Beograd: Fakultet muzičke umetnosti Beograd, 2017. str. 187-199 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Radočaj-Jerković, A. & Milinović, M. (2017) FAKTORI I OKOLNOSTI KOJE UTJEČU NA VRSTU I SMJER MOTIVACIJE ZA SUDJELOVANJE UČENIKA U ŠKOLSKIM PJEVAČKIM ZBOROVIMA. U: Petrović, M. (ur.)Buidling Experience and Meaning in Music Education.
@article{article, author = {Rado\v{c}aj-Jerkovi\'{c}, Antoaneta and Milinovi\'{c}, Majda}, editor = {Petrovi\'{c}, M.}, year = {2017}, pages = {187-199}, keywords = {motivacija, izvannastavne aktivnosti, zborsko pjevanje, \v{s}kolski zborovi}, isbn = {978-86-88619-87-5}, title = {FAKTORI I OKOLNOSTI KOJE UTJE\v{C}U NA VRSTU I SMJER MOTIVACIJE ZA SUDJELOVANJE U\v{C}ENIKA U \v{S}KOLSKIM PJEVA\v{C}KIM ZBOROVIMA}, keyword = {motivacija, izvannastavne aktivnosti, zborsko pjevanje, \v{s}kolski zborovi}, publisher = {Fakultet muzi\v{c}ke umetnosti Beograd}, publisherplace = {Beograd, Srbija} }
@article{article, author = {Rado\v{c}aj-Jerkovi\'{c}, Antoaneta and Milinovi\'{c}, Majda}, editor = {Petrovi\'{c}, M.}, year = {2017}, pages = {187-199}, keywords = {motivation, extracurricular activities, choir singing, school choirs}, isbn = {978-86-88619-87-5}, title = {THE FACTORS AND CIRCUMSTANCES AFFECTING THE DIRECTION AND TYPE OF STUDENTS' MOTIVATION TO PARTICIPATE IN SCHOOL CHOIRS}, keyword = {motivation, extracurricular activities, choir singing, school choirs}, publisher = {Fakultet muzi\v{c}ke umetnosti Beograd}, publisherplace = {Beograd, Srbija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font