Pregled bibliografske jedinice broj: 921695
Znanje učenika osmog razreda osnovne škole o Domovinskom ratu
Znanje učenika osmog razreda osnovne škole o Domovinskom ratu // Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru, 201 (2014), 8; 357-371 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 921695 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Znanje učenika osmog razreda osnovne škole o Domovinskom ratu
(Knowledge of eighth grade elementary school students about Homeland War)
Autori
Puharić, Zrinka ; Kiralj, Rudolf ; Čavić, Dalibor
Izvornik
Radovi Zavoda za znanstvenoistraživački i umjetnički rad u Bjelovaru (1846-9787) 201
(2014), 8;
357-371
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Domovinski rat ; učenici ; osnovna škola ; znanje ; nastava povijesti
(Homeland war ; students ; elementary School ; knowledge ; history teaching)
Sažetak
Domovinski rat najvažniji je događaj u novijoj hrvatskoj povijesti. Republika Hrvatska postaje samostalna i suverena država, no, nažalost, uz brojne ljudske i materijalne gubitke. Budući da je od završetka rata prošlo 19 godina, vrlo je važno da učimo iz povijesnih činjenica da u budućnosti ne bismo ponavljali greške. Osobito je važno da se mlade generacije, koje su, srećom, pošteđene ratnih stradanja, upoznaju s tijekom, rezultatima i posljedicama rata. U tu svrhu anketnim istraživanjem u ovom radu ocijenjeno je znanje učenika osmih razreda osnovne škole o Domovinskom ratu prije negoli su o njemu učili prema obaveznom nastavnom planu i programu na nastavi povijesti. Ispitanici su bili iz dviju osnovnih škola s bjelovarskoga područja. Pokazali su slabo znanje, što može značiti i da je takvo opće stanje u Hrvatskoj. U radu se raspravlja o prirodnim čimbenicima koji bi morali utjecati na bolje znanje o Domovinskom ratu: važnost rata i njegove posljedice, ratna zbivanja na bjelovarskom području, sudjelovanje branitelja s ovog područja u borbama i vojnoredarstvenim operacijama te laka dostupnost informacija preko suvremenih sredstava komunikacije. Raspravlja se i o mogućim uzrocima uočenog slabog znanja učenika, kao što su propusti koje su učinili: obitelj i bliža okolina, škola, društvene ustanove i organizacije te popularna kultura. Očito je da je učenje djece o Domovinskom ratu na svim navedenim razinama nedovoljno u kvantitativnom i kvalitativnom smislu i da bi se postojeće akcije koje daju u
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište u Bjelovaru