Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 921545

Inojezični hrvatski u kontekstu studijskog boravka u inozemstvu


Podboj, Martina
Inojezični hrvatski u kontekstu studijskog boravka u inozemstvu // Croaticum : savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika : 3. zbornik radova / Banković-Mandić, Ivančica ; Čilaš-Mikulić, Marica ; Juričić, Antonio-Toni (ur.).
Zagreb: FF Press, 2017. str. 91-100 (ostalo, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 921545 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Inojezični hrvatski u kontekstu studijskog boravka u inozemstvu
(Croatian as L2 in the Study Abroad Context)

Autori
Podboj, Martina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Croaticum : savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika : 3. zbornik radova / Banković-Mandić, Ivančica ; Čilaš-Mikulić, Marica ; Juričić, Antonio-Toni - Zagreb : FF Press, 2017, 91-100

ISBN
9789531755979

Skup
Croaticum : savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.07.2016. - 09.07.2016

Vrsta sudjelovanja
Ostalo

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
inojezični hrvatski, studijski boravak u inozemstvu, interkulturna učionica
(Croatian as L2, study abroad context, intercultural classroom)

Sažetak
Studijski se boravak u inozemstvu danas smatra nezaobilaznom etapom u akademskom životu svakog studenta ; bilo da ga motivira puka znatiželja, akademsko napredovanje ili učenje jezika. Globalizacija i nikad intenzivnije migracije dovele su do toga da su interkulturne učionice stranoga jezika više pravilo nego iznimka. Naime, u sklopu velikih programa razmjene kao što je ERASMUS sve veći broj stranih studenata dolazi u Hrvatsku te uči hrvatski, a najviše ih je na Croaticumu Filozofskog fakulteta u Zagrebu. Za primijenjenu lingvistiku i OVIJ studijski je boravak u inozemstvu vrlo plodan fenomen za istraživanje, no još uvijek nije dovoljno istražen i opisan. Naime, opće je prihvaćeno mišljenje da boravak u stranoj zemlji djeluje izrazito povoljno na usvajanje ciljanoga jezika, a uronjenost u autentično jezično okruženje za vrijeme studija u inozemstvu uzima se zdravo za gotovo. Ipak, dosadašnja komparativna istraživanja pokazuju da osim za jezičnu vještinu govora, učenje jezika za vrijeme studija u inozemstvu nema bitnih prednosti u odnosu na intenzivno učenje jezika kod kuće (Freed 1995, DuFon i Churchill 2006, Block 2007). Razlozi su tome višestruki: od individualnih razlika do mikrokonteksta i makrokonteksta formalnog učenja jezika. Osim toga, studiranje u inozemstvu, kao kontekst dodira s drugim kulturama i jezicima, ima važnu ulogu u konstrukciji identiteta studenata te pozicioniranju sebe i ostalih društvenih aktera. Cilj je rada predstaviti najvažnije spoznaje istraživanja ovoga područja, jer one mogu biti koristan dodatak već bogatoj teoriji i praksi poučavanja inojezičnog hrvatskog, ali i osobito korisne smjernice lektorima koji se svakodnevno u nastavi susreću sa studentima na razmjeni.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Martina Podboj (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Podboj, Martina
Inojezični hrvatski u kontekstu studijskog boravka u inozemstvu // Croaticum : savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika : 3. zbornik radova / Banković-Mandić, Ivančica ; Čilaš-Mikulić, Marica ; Juričić, Antonio-Toni (ur.).
Zagreb: FF Press, 2017. str. 91-100 (ostalo, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Podboj, M. (2017) Inojezični hrvatski u kontekstu studijskog boravka u inozemstvu. U: Banković-Mandić, I., Čilaš-Mikulić, M. & Juričić, A. (ur.)Croaticum : savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika : 3. zbornik radova.
@article{article, author = {Podboj, Martina}, year = {2017}, pages = {91-100}, keywords = {inojezi\v{c}ni hrvatski, studijski boravak u inozemstvu, interkulturna u\v{c}ionica}, isbn = {9789531755979}, title = {Inojezi\v{c}ni hrvatski u kontekstu studijskog boravka u inozemstvu}, keyword = {inojezi\v{c}ni hrvatski, studijski boravak u inozemstvu, interkulturna u\v{c}ionica}, publisher = {FF Press}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Podboj, Martina}, year = {2017}, pages = {91-100}, keywords = {Croatian as L2, study abroad context, intercultural classroom}, isbn = {9789531755979}, title = {Croatian as L2 in the Study Abroad Context}, keyword = {Croatian as L2, study abroad context, intercultural classroom}, publisher = {FF Press}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font