Pregled bibliografske jedinice broj: 921536
Koncept nove organizacije prijevoza na relaciji Zagreb–Velika Gorica
Koncept nove organizacije prijevoza na relaciji Zagreb–Velika Gorica // Željeznice 21, 15 (2016), 2; 23-28 (domaća recenzija, pregledni rad, stručni)
CROSBI ID: 921536 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Koncept nove organizacije prijevoza na relaciji Zagreb–Velika Gorica
(Concept of new passenger transport system organization on Zagreb–Velika Gorica route)
Autori
Humić, Renato
Izvornik
Željeznice 21 (1333-7971) 15
(2016), 2;
23-28
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, stručni
Ključne riječi
prometna rješenja, gravitacijska metoda, koncept nove organizacije prijevoza, integrirani prijevoz putnika
(transport solutions, gravity method, new traffic organization concept, integrated passenger transport)
Sažetak
Društvo HŽ Putnički prijevoz u suradnji sa svim nositeljima prijevozne usluge u Gradu Zagrebu kao i lokalnom samoupravom te upravama ostalih gradova koji se nalaze u prometnom čvoru grada Zagreba kontinuirano radi na unapređenju prometnih rješenja. Cilj je olakšati putnicima svakodnevno putovanje, ponuditi im prijevoz od vrata do vrata sa što manjim čekanjima i zadržavanjima na peronima kolodvora, tramvajskim stajalištima i sličnom. Zbog povećanog broja stanovništva grada Velike Gorice, neadekvatno smještenog željezničkog kolodvora potrebno je pronaći rješenje koje se nudi u vidu koncepta nove organizacije prijevoza. Bit je reorganizacija postojećih linija koje će se temeljiti na minimalizaciji intervala obrta određivanjem kolodvora u kojima će se vršiti obrt garnitura novo uvedenih vlakova. Gravitacijskim modelom i teorijskim pristupom moguće je odrediti projekciju broja putnika na promatranom području. Novom organizacijom biti će veća ograničenja u prometnoj mreži u gradu Zagrebu–ograničenja za automobile, veće naknade za parkiranje i praćenje parkirališta, moguće je uvođenje gradskog autobusa prema kolodvoru Velika Gorica, potrebno je odrediti interval vlaka (30 min takt za jedan vlak), jako dobro povezati biciklima, tj. biciklističkim stazama prema svim stajalištima, omogućiti uslugu integriranog javnog prijevoza i integrirani sustav tarifa sa zajedničkom i novom cijenom karte te nova intermodalna stajališta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport