Pregled bibliografske jedinice broj: 921412
Vršnjačko nasilje u osnovnim školama Bjelovarsko- bilogorske županije
Vršnjačko nasilje u osnovnim školama Bjelovarsko- bilogorske županije // Sestrinski glasnik, 19 (2014), 2; 116-121 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 921412 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vršnjačko nasilje u osnovnim školama Bjelovarsko- bilogorske županije
(Bullying in primary school of Bjelovar-bilogora county)
Autori
Puharić, Zrinka ; Baričević, Marija
Izvornik
Sestrinski glasnik (1331-7563) 19
(2014), 2;
116-121
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
vršnjačko nasilje ; nasilje ; žrtve ; nasilnici ; škola ; prevalencija ; prevencija nasilja
(bullying ; violence ; victims ; violators ; school ; prevalence ; prevention of violence)
Sažetak
Cilj je ovoga rada bio ispitati prevalenciju vršnjačkog nasilja u školi, mogućnosti intervencije i ulogu škole u mišljenjima i stavovima nastavnika i stručnih suradnika šest osnovnih škola Bjelovarsko-bilogorske županije. Ispitivanje je provedeno tijekom travnja, svibnja i lipnja 2013. godine. Uključeno je 100 nastavnika, profesora i stručnih suradnika šest osnovnih škola Bjelovarsko-bilogorske županije. Anketa je bila anonimna, uz prethodnu dozvolu ravnatelja. Korištena je anketa vodećeg svjetskog stručnjaka za nasilje među vršnjacima, Dana Olweusa. Statistička obrada podataka obavljena je s pomoću MS Excela i korišten je χ2-test za utvrđivanje postojanja razlika s obzirom na spol i godine radnoga staža ispitanika. Na osnovi dobivenih rezultata možemo zaključiti da je nasilje među vršnjacima u školama Bjelovarsko-bilogorske županije postao „trend“. Nastavnici vjeruju da učenici koji su zlostavljani podjednako razgovaraju o toj temi s roditeljima, ostalim nastavnicima i/ili prijateljima. Nastavnici nasilje među vršnjacima najviše viđaju u svojim učionicama, nisu ravnodušni prema njemu, vjeruju da škola ima iznimno jasna pravila o nasilničkom ponašanju među učenicima. Također, u velikom postotku nastavnici vjeruju da su ona iznimno jasno priopćena nastavnom osoblju i prilično jasno priopćena roditeljima. Osim što nasilje predstavlja problem u školama, ono predstavlja problem i u društvu. Trebalo bi raditi na podizanju javne svijesti o vršnjačkom nasilju i posljedicama vršnjačkog nasilja u različitim oblicima javnih kampanja, te poslati jasnu poruku javnosti da ne toleriramo nasilje u našim školama i među našom djecom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- HRČAK