Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 921329

Kako pedagozi gledaju na spolni odgoj


Silov, Mile
Kako pedagozi gledaju na spolni odgoj // Školske novine, 25 (1973), 41 (776); 14-14 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)


CROSBI ID: 921329 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kako pedagozi gledaju na spolni odgoj
(How do pedagogues look at sex education?)

Autori
Silov, Mile

Izvornik
Školske novine (0037-6531) 25 (1973), 41 (776); 14-14

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
pedagog ; spolni odgoj ; polemika ; ljudska spolnost ; tri shvaćanja spolnosti ; odgoj za ljubav
(pedagogue ; sexl education ; polemics ; human sexuality ; three understandings of sexuality ; upbringing for love)

Sažetak
Autor je svoj prilog objavio u rubrici "Naša praksa". Nadnaslov glasi: "U povodu jedne polemike". Naime, u reviji "Adam i Eva" (Beograd, broj 99 i 102) čitatelji su mogli pratiti polemiku poznatih seksologa: dr. Marijana Košičeka i dr. Aleksandra Kostića. Prema autoru "ta je polemika dobrodošla u rasvjetljavanju mnogih nejasnih pitanja o interpretaciji problema ljudske spolnosti" (str. 14). Namjera autora je priopćiti neka od shvaćanja o spolnom odgoju s motrišta pedagoga, a ne uključiti se u polemiku s poznatim seksolozima. Autor je izdvojio tri shvaćanja (koncepcije, pristupa) fenomenu ljudske spolnosti i spolnom odgoju: prvo, shvaćanje nastalo pod utjecajem zapadne seksološke literature, a najčešće ga zastupaju medicinari. Drugo shvaćanje slijede pedagozi (A. Vukasović, M. Dekleva, L. Žlebnik i dr.). Pedagozi su podržali Program spolnog odgoja učenika u Hrvatskoj. Autor citira slovensku pedagoginju Maricu Deklevu (Pedagogija, tom I, Zagreb: Matica hrvatska, 1969, str. 432): "Socijalistička pedagogija bavi se "seksualnom tematikom tako da uključuje u odgoj cjelokupnu ličnost i da je prije svega povezuju s moralnim oblikovanjem". Postoji i treće (religijsko) shvaćanje ljudske spolnosti i spolnog odgoja. Zaključak koji autor izvodi mogao bi se ovako formulirati: ne prenaglašavati fiziologiju čovjekove spolnosti i spolnog odgoja na štetu odgoja za ljubav, pripremanja mladih za obiteljski život i zalagati se za svestrani razvitak ličnosti u kojem i spolnost ima važno mjesto.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Mile Silov (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Silov, Mile
Kako pedagozi gledaju na spolni odgoj // Školske novine, 25 (1973), 41 (776); 14-14 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
Silov, M. (1973) Kako pedagozi gledaju na spolni odgoj. Školske novine, 25 (41 (776)), 14-14.
@article{article, author = {Silov, Mile}, year = {1973}, pages = {14-14}, keywords = {pedagog, spolni odgoj, polemika, ljudska spolnost, tri shva\'{c}anja spolnosti, odgoj za ljubav}, journal = {\v{S}kolske novine}, volume = {25}, number = {41 (776)}, issn = {0037-6531}, title = {Kako pedagozi gledaju na spolni odgoj}, keyword = {pedagog, spolni odgoj, polemika, ljudska spolnost, tri shva\'{c}anja spolnosti, odgoj za ljubav} }
@article{article, author = {Silov, Mile}, year = {1973}, pages = {14-14}, keywords = {pedagogue, sexl education, polemics, human sexuality, three understandings of sexuality, upbringing for love}, journal = {\v{S}kolske novine}, volume = {25}, number = {41 (776)}, issn = {0037-6531}, title = {How do pedagogues look at sex education?}, keyword = {pedagogue, sexl education, polemics, human sexuality, three understandings of sexuality, upbringing for love} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font