Pregled bibliografske jedinice broj: 921329
Kako pedagozi gledaju na spolni odgoj
Kako pedagozi gledaju na spolni odgoj // Školske novine, 25 (1973), 41 (776); 14-14 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 921329 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako pedagozi gledaju na spolni odgoj
(How do pedagogues look at sex education?)
Autori
Silov, Mile
Izvornik
Školske novine (0037-6531) 25
(1973), 41 (776);
14-14
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
pedagog ; spolni odgoj ; polemika ; ljudska spolnost ; tri shvaćanja spolnosti ; odgoj za ljubav
(pedagogue ; sexl education ; polemics ; human sexuality ; three understandings of sexuality ; upbringing for love)
Sažetak
Autor je svoj prilog objavio u rubrici "Naša praksa". Nadnaslov glasi: "U povodu jedne polemike". Naime, u reviji "Adam i Eva" (Beograd, broj 99 i 102) čitatelji su mogli pratiti polemiku poznatih seksologa: dr. Marijana Košičeka i dr. Aleksandra Kostića. Prema autoru "ta je polemika dobrodošla u rasvjetljavanju mnogih nejasnih pitanja o interpretaciji problema ljudske spolnosti" (str. 14). Namjera autora je priopćiti neka od shvaćanja o spolnom odgoju s motrišta pedagoga, a ne uključiti se u polemiku s poznatim seksolozima. Autor je izdvojio tri shvaćanja (koncepcije, pristupa) fenomenu ljudske spolnosti i spolnom odgoju: prvo, shvaćanje nastalo pod utjecajem zapadne seksološke literature, a najčešće ga zastupaju medicinari. Drugo shvaćanje slijede pedagozi (A. Vukasović, M. Dekleva, L. Žlebnik i dr.). Pedagozi su podržali Program spolnog odgoja učenika u Hrvatskoj. Autor citira slovensku pedagoginju Maricu Deklevu (Pedagogija, tom I, Zagreb: Matica hrvatska, 1969, str. 432): "Socijalistička pedagogija bavi se "seksualnom tematikom tako da uključuje u odgoj cjelokupnu ličnost i da je prije svega povezuju s moralnim oblikovanjem". Postoji i treće (religijsko) shvaćanje ljudske spolnosti i spolnog odgoja. Zaključak koji autor izvodi mogao bi se ovako formulirati: ne prenaglašavati fiziologiju čovjekove spolnosti i spolnog odgoja na štetu odgoja za ljubav, pripremanja mladih za obiteljski život i zalagati se za svestrani razvitak ličnosti u kojem i spolnost ima važno mjesto.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Rijeka
Profili:
Mile Silov
(autor)