Pregled bibliografske jedinice broj: 921318
Solo pjesma "Noć" Laure Mjeda Čuperjani - od nastanka do izvedbe
Solo pjesma "Noć" Laure Mjeda Čuperjani - od nastanka do izvedbe // Drugi asistentski dan: knjiga sažetaka / Diković, M., Vitković, V. - Pula : Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2011 / Diković, Marina ; Vitković, Vanessa (ur.).
Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2011. (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad, ostalo)
CROSBI ID: 921318 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Solo pjesma "Noć" Laure Mjeda Čuperjani - od nastanka do izvedbe
(Art Song "Noć" by Laura Mjeda Čuperjani - from emergence to performance)
Autori
Čuperjani, Laura ; Cingula, Sofija ; Ivanović Ocvirk Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, ostalo
Izvornik
Drugi asistentski dan: knjiga sažetaka / Diković, M., Vitković, V. - Pula : Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2011
/ Diković, Marina ; Vitković, Vanessa - Pula : Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2011
ISBN
978-953-7498-36-8
Skup
Drugi asistentski dan - Znanstveni skup asistenata Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 17.11.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
solo pjesma, skladba, glazbena interpretacija
(art song, composition, musical interpretation)
Sažetak
Solo pjesma Noć, pisana po stihovima istoimene pjesme Ivana Gorana Kovačića, nastala je 2010. godine. Uopćeno, solo pjesma je vokalno- instrumentalna minijatura (najčešće) za glas i klavir ili manji instrumentalni sastav. Nastaje na temelju teksta i pjevana je riječ njen sastavni dio. U teoriji, solo pjesma mora zadovoljiti tri kriterija: estetski nivo (osobni pečat skladatelja), profesionalne zahtjeve („zanatski dio“) i potpunost u prenošenju poezije u svim aspektima koji se nameću. U skladbi Noć glas i klavir su ravnopravni akteri iste glazbene priče pa krajnji rezultat zvukovne slike mora odisati zajedničkim fraziranjem, ritmičkim nadopunjavanjem i koncentriranim međusobnim osluškivanjem izvođača kako bi dinamika i agogika bile usklađene prilikom izvedbe. Vokalno-tehnički, ekspresija se postiže kroz mimiku, komunikaciju s publikom te glasovnim nijansama uz jasnu deklamaciju i slobodnu emisiju tona koje su imperativ i glavni cilj umjetničkog pjevanja. Kreativne osobnosti izviđača zaokružuju dojam skladbe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Glazbena umjetnost, Interdisciplinarno umjetničko polje
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli