Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 921316

Nove tehnologije u podučavanju pjevanja


Cingula, Sofija
Nove tehnologije u podučavanju pjevanja // Glazbena nastava i nastavna tehnologija: mogućnosti i ograničenja/Music teaching and educational technology: opportunities and restrictions / Vidulin-Orbanić, Sabina (ur.).
Pula: Odjel za glazbu Muzičke akademije Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2011. str. 165-186 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 921316 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Nove tehnologije u podučavanju pjevanja
(New Technologies in Voice Teaching)

Autori
Cingula, Sofija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Glazbena nastava i nastavna tehnologija: mogućnosti i ograničenja/Music teaching and educational technology: opportunities and restrictions / Vidulin-Orbanić, Sabina - Pula : Odjel za glazbu Muzičke akademije Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2011, 165-186

ISBN
978-953-7498-44-3

Skup
Drugi međunarodni simpozij glazbenih pedagoga / Second International Symposium of Music Pedagogues: Glazbena nastava i tehnoglogija: mogućnosti i ograničenja / Music Teaching and Educational Technology: Opportunities and Restrictions

Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 23.09.2011. - 24.09.2011

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
nove tehnologije, vokalni pedagozi, nastava solo pjevanja, You Tube, hrvatski učenici i studenti solo pjevanja, izazovi u nastavi
(new technologies, vocal pedagogues, voice teaching, You Tube, Croatian voice pupils and students, challenges in teaching)

Sažetak
Godinama su pri podučavanju pjevanja jedina (ili barem glavna) nastavna pomagala uz pjevačke note, klavirske izvatke ili partiture, najčešće bili tek klavir i ogledalo. Rijetke snimke slušale su se na radiju, nešto kasnije s gramofonskih ploča, kaseta i CD-a. danas već i najmlađi učenici nikuda ne idu bez svojih mobitela, mp3 ili mp4-playera te raznih drugih multimedijskih naprava s digitalnim sadržajima s kojih odjekuju njihovi omiljeni glazbeni brojevi, na kojima se nastupi najpoznatijih pjevačkih zvijezda mogu pregledavati, preslušavati, uspoređivati i komentirati 24 sata dnevno. Uza sve navedeno, tržište je zatrpano raznim muzičkim softverima i programima za glasovnu analizu koji su, u svojim test-verzijama, svima dostupni barem prvih (besplatnih) mjesec dana. Brojne verzije pjesama, arija, vokalno-tehničkih vježbi te više ili manje kvalitetnih i stručnih savjeta dostupne su na YouTubeu i učenici se njima ponekad koriste više, češće i spretnije od svojih profesora ili vokalnih pedagoga. Usprkos tome, podučavanje pjevanja u svojoj je biti isto kao i prije puno godina, kad se učilo na principu imitacije i ponavljanja. Tada je, jednako kao i danas, kvaliteta tona kod učenika uvelike ovisila o kvaliteti fraze koju su čuli od svojih profesora. Podučavanje pjevanja – bilo u grupi ili individualno – i danas zahtijeva, uz kvalitetno vokalno-tehnički postavljen glas, prije svega dobro uho, pjevačku intuiciju i instinkte profesora. Nikakva pomagala, dijagrami ni analize glasa to ne mogu bitno promijeniti, no ono što može i mora postati drugačije jest pristup podučavanju, učiteljski i profesorski odnos prema novim tehnologijama i medijima te kreativnost u njihovoj uporabi. Učenici više no ikad propitkuju kompetencije svojih profesora, uspoređuju ih s onime što čuju i vide na internetu te o svemu doživljenom i naučenom vode duge rasprave na raznim forumima, blogovima i sličnim virtualnim prostorima. Profesori glazbene kulture i umjetnosti, zborovođe i vokalni pedagozi morali bi se (ne samo zbog toga) upoznati barem s osnovama virtualnoga svijeta u kojem njihovi učenici svakodnevno traže dodatna pojašnjenja i odgovore. Za potrebe ovog članka načinjen je upitnik koji će nam dati uvid u to koliko se često i na koji način hrvatski učenici glazbenih škola i studenti muzičkih akademija koriste novim tehnologijama i medijima, s posebnim naglaskom na YouTube. Razlog tome je činjenica da je YouTube preplavljen bezbrojnim vokalno-tehničkim savjetima, vježbama i spotovima od kojih neki imaju nevjerojatnu gledanost. Naime, nije rijetkost da se spotovi i savjeti (virtualno) najpoznatijih vokalnih pedagoga ili pjevača pregledavaju i više milijuna puta. Nesumnjivo među njima ima vrhunskih stručnjaka i savjeta koji će biti od koristi svima nama koji se bavimo podučavanjem pjevanja, no trebali bismo osposobiti svoje učenike i studente da budu u stanju definirati, prepoznati i razdvojiti korisno od nekorisnoga, zanimljivo od nezanimljivoga kao i ispravno od neispravnoga u svakom aspektu vokalne tehnike. Podučavanje ispravnog načina pjevanja u takvom se kontekstu čini nedostatnom zaštitom vokalnog instrumenta, a stilske nedoumice benignim dijelom vokalno-tehničkih razmimoilaženja. Zbog toga nove tehnologije u rukama vokalnih pedagoga i zborovođa moraju postati izazov i izvor kreativnosti u nastavi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarno umjetničko polje



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Sofija Cingula (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Cingula, Sofija
Nove tehnologije u podučavanju pjevanja // Glazbena nastava i nastavna tehnologija: mogućnosti i ograničenja/Music teaching and educational technology: opportunities and restrictions / Vidulin-Orbanić, Sabina (ur.).
Pula: Odjel za glazbu Muzičke akademije Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2011. str. 165-186 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Cingula, S. (2011) Nove tehnologije u podučavanju pjevanja. U: Vidulin-Orbanić, S. (ur.)Glazbena nastava i nastavna tehnologija: mogućnosti i ograničenja/Music teaching and educational technology: opportunities and restrictions.
@article{article, author = {Cingula, Sofija}, editor = {Vidulin-Orbani\'{c}, S.}, year = {2011}, pages = {165-186}, keywords = {nove tehnologije, vokalni pedagozi, nastava solo pjevanja, You Tube, hrvatski u\v{c}enici i studenti solo pjevanja, izazovi u nastavi}, isbn = {978-953-7498-44-3}, title = {Nove tehnologije u podu\v{c}avanju pjevanja}, keyword = {nove tehnologije, vokalni pedagozi, nastava solo pjevanja, You Tube, hrvatski u\v{c}enici i studenti solo pjevanja, izazovi u nastavi}, publisher = {Odjel za glazbu Muzi\v{c}ke akademije Sveu\v{c}ili\v{s}ta Jurja Dobrile u Puli}, publisherplace = {Pula, Hrvatska} }
@article{article, author = {Cingula, Sofija}, editor = {Vidulin-Orbani\'{c}, S.}, year = {2011}, pages = {165-186}, keywords = {new technologies, vocal pedagogues, voice teaching, You Tube, Croatian voice pupils and students, challenges in teaching}, isbn = {978-953-7498-44-3}, title = {New Technologies in Voice Teaching}, keyword = {new technologies, vocal pedagogues, voice teaching, You Tube, Croatian voice pupils and students, challenges in teaching}, publisher = {Odjel za glazbu Muzi\v{c}ke akademije Sveu\v{c}ili\v{s}ta Jurja Dobrile u Puli}, publisherplace = {Pula, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font