Pregled bibliografske jedinice broj: 921038
Zašto je književnost važna? Između neurohumanistike i studija književnosti
Zašto je književnost važna? Između neurohumanistike i studija književnosti // Výuka jihoslovanských jazyků a literatur v dnešní Evropě III / Krejčí, Pavel ; Krejčová, Elena (ur.).
Brno, 2016. str. 285-292 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 921038 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zašto je književnost važna? Između
neurohumanistike i studija književnosti
(Why literature matters? Between neurohumanistic
and studies of literature)
Autori
Vuković, Tvrtko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Výuka jihoslovanských jazyků a literatur v dnešní Evropě III
/ Krejčí, Pavel ; Krejčová, Elena - Brno, 2016, 285-292
ISBN
978-80-906183-7-4
Skup
VI. mezinárodní konference: Vyuka jihoslovanskych jazyku a literatur v dnešni Evrope
Mjesto i datum
Češka Republika, 13.05.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
neuropedagogija, studij književnosti, pomno čitanje, kritičko mišljenje
(neuropedagogy, study of literature, close reading, critical thinking)
Sažetak
Rad najprije ukazuje na činjenicu slabljenja tradicionalne uloge književnosti i devalvaciju studija književnosti danas. Zatim pokazuje važnost čitanja književnosti za procese poput oblikovanja identiteta, interakcije s drugima, razvijanja kognitivnih sposobnosti te emocionalne i socijalne inteligencije. Pritom se referira na istraživanja i radove iz područja neuropedagodije i kritičke padagogije. Na koncu se, usmjerenim čitanjem Kolajne Tina Ujevića, nastoji naglasiti na koji način sam studij književnosti može potaknuti kritičko mišljenje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Kognitivna znanost (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, društvene i humanističke znanosti), Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)