Pregled bibliografske jedinice broj: 920855
Razumijevanje sintaktičkih struktura u odrasloj dobi – podatci s TROG-2:HR testa
Razumijevanje sintaktičkih struktura u odrasloj dobi – podatci s TROG-2:HR testa // Logopedija, 7 (2017), 2; 42-48 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 920855 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razumijevanje sintaktičkih struktura u odrasloj
dobi – podatci s TROG-2:HR testa
(Comprehension of syntactic structures in adulthood
– data from the TROG-2:HR test)
Autori
Matić, Ana ; Kuvač Kraljević, Jelena
Izvornik
Logopedija (1330-5484) 7
(2017), 2;
42-48
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Starenje ; Razumijevanje jezika ; TROG-2:HR ; Jednostavne i složene sintaktičke strukture
(ageing ; language comprehension ; TROG-2:HR Test for the reception of grammar ; simple and complex syntactic structures)
Sažetak
Starenje je složen proces praćen brojnim promjenama – kao što su senzoričke teškoće, smanjeni opseg radnog pamćenja, usporenje perceptivnih i kognitivnih sposobnosti te promjene u jezičnoj obradi. Kako je sintaktička obrada odraslih osoba nedovoljno istražena tema u hrvatskom jeziku, glavni je cilj ovoga rada bio ispitati razumijevanje sintaktičkih struktura u odrasloj dobi. U istraživanju je primijenjen Test razumijevanja gramatike (TROG- 2:HR ; Bishop, Kuvač Kraljević i sur., 2014). Radom se željela provjeriti povezanost između dobi i razumijevanja pojedinih sintaktičkih struktura. Također, željele su se utvrditi i razlike u razumijevanju istih struktura između triju skupina odraslih ispitanika, uz pretpostavku da će se razlike očitovati ponajprije na složenim sintaktičkim strukturama, u korist mlađe skupine. Mlađu skupinu činilo je 69 ispitanika (18 do 39 godina), srednju 58 (40 do 64 godine), a stariju njih 32 (65 do 87 godina). Rezultati upućuju na povezanost između dobi i čak 11 sintaktičkih struktura, od toga su neke i jednostavne, što je suprotno od pretpostavljenog. To znači da nije samo uspješnost u razumijevanju složenih struktura podložna čimbeniku dobi. Također, utvrđene su i međugrupne razlike u razumijevanju triju složenih i jedne jednostavne strukture, ali samo između mlađe i starije te srednje i starije skupine. Dobivene su spoznaje u skladu s aktualnim istraživanjima, koja idu u prilog tezi da se razumijevanje sintaktičkih struktura smanjuje s dobi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-UIP-2013-11-2421 - Jezična obrada u odraslih govornika (ALP) (Kuvač Kraljević, Jelena, HRZZ - 2013-11) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Zagrebu