Pregled bibliografske jedinice broj: 920548
Kurikulum roditelja-Novo razumijevanje pojma te suodnosa s školskim kurikulumom
Kurikulum roditelja-Novo razumijevanje pojma te suodnosa s školskim kurikulumom // Zbornik znanstvenih radova s međunarodne konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije / Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gazibara, Senka ; Pejaković, Sara ; Simel, Sanja ; Nagy Varga, Aniko (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Osijek, Sveučilište josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016. str. 420-428 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 920548 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kurikulum roditelja-Novo razumijevanje pojma te suodnosa s školskim kurikulumom
(Parent Curriculum-New Understanding of the Concept and the Relationship with School Curriculum)
Autori
Španja, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik znanstvenih radova s međunarodne konferencije Globalne i lokalne perspektive pedagogije
/ Jukić, Renata ; Bogatić, Katarina ; Gazibara, Senka ; Pejaković, Sara ; Simel, Sanja ; Nagy Varga, Aniko - Osijek : Filozofski fakultet Osijek, Sveučilište josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2016, 420-428
ISBN
978-953-314-091-9
Skup
Globalne i lokalne perspektive odgoja
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 27.10.2016. - 28.10.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
Kurikulum roditelja, kurikulum škole, suradnja
(Parent curriculum, school curriculum, cooperartion)
Sažetak
Sažetak: Početak 21. stoljeća obilježen je potragom k cjelovitijem istraživačkom razumijevanju kurikuluma roditelja i kurikuluma škole. Sve veća socijalna raslojenost, kao sastavni dio vladajuće postmoderne paradigme, koju karakterizira ubrzan prijenos informacija i kapitala, globalizacije i otvorenosti u interkulturalnim odnosima te konzumerizam kao primarna funkcija subjekata, uvelike utječe na nove odnose roditelja i škole ( Jamenson, 1991). U društvu pomaknutih vrijednosti u kojemu se indeks sreće mjeri učestalošću potrošnje, gubi se osjećaj mogućnosti bilo kakvih promjena i akcija. Stoga bi kurikulum roditelja kao i njegovo uvažavanje i uključivanje u kurikulum škole trebao biti primarna zadaća razvijanja suradnje između škole i roditelja. Takva bi suradnja bila jednaka simetričnoj komunikaciji u kojoj učitelji ne dominiraju te nisu jedini i isključivi stručnjaci i znalci. U novijoj inozemnoj školskoj praksi razvijeni su brojni komercijalni programi pod nazivom Kurikulum roditelja koji podrazumijevaju poučavanje roditelja bilo roditeljskim vještinama ili pak kako pomoći djeci u postizanju boljih akademskih postignuća ili usvajanja plana i programa školskog kurikuluma. Pri tome se na makro razini obrazovnih sustava, što potvrđuju i brojna istraživanja navedena u ovome radu, ignoriraju utjecaj, iskustvo, kultura, obrazovanje roditelja (Berger 1991) te se time ignorira i kurikulum roditelja. Ovim se radom upozoriti na važnost novog pogleda na kurikulum roditelja te aktivno uključivanje roditelja u oblikovanju školskog kurikuluma. Na taj način osobnim primjerom pokazujemo učenicima kako sudjelovanje u zajedničkim odlukama, međusobno uvažavanje i razvijanje suradnje zaslužuje svaki napor te da osim toga pruža i sjećaj zadovoljstva (Backman i Trafford, 2008).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija