Pregled bibliografske jedinice broj: 920291
Rastezljivost paradigme: "naivno" prema modernom u diskursu hrvatske povijesti umjetnosti i likovne kritike šezdesetih godina
Rastezljivost paradigme: "naivno" prema modernom u diskursu hrvatske povijesti umjetnosti i likovne kritike šezdesetih godina // Ivan Generalić: Djelo, život, vrijeme. Zbornik radova znanstveo-stručnog simpozija povodom 100. pbljetnica rođenja / Špoljar, Marijan ; Kušenić, Helena ; Ćimin, Robert (ur.).
Koprivnica: Muzej grada Koprivnice, 2016. str. 11-18
CROSBI ID: 920291 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rastezljivost paradigme: "naivno" prema modernom u diskursu hrvatske povijesti umjetnosti i likovne kritike šezdesetih godina
(The Felxiblity of Paradigm: "Naive" versus Modern in the Discourse of Croatian Art History and Art Criticsm in the 60-ies)
Autori
Mance, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo
Knjiga
Ivan Generalić: Djelo, život, vrijeme. Zbornik radova znanstveo-stručnog simpozija povodom 100. pbljetnica rođenja
Urednik/ci
Špoljar, Marijan ; Kušenić, Helena ; Ćimin, Robert
Izdavač
Muzej grada Koprivnice
Grad
Koprivnica
Godina
2016
Raspon stranica
11-18
ISBN
978-953-288-097-7
Ključne riječi
naivna umjetnost, modernizam, autentičnost, autonomija, drugost, Mića Bašićević, Grgo Gamulin
(naive art, modernism, authenticity, authonomy, alterity, Mića Bašićević, Grgo Gamulin)
Sažetak
U tekstu se analiziraju temeljne teze teorije naivne umjetnosti koja se je razvijala na području povijesnoumjetničkog i likovno-kritičkog pisanja u Hrvatskoj od kraja pedesetih do početka sedamdesetih godina prošlog stoljeća, poglavito u tekstovima Grga Gamulina i Miće Bašićevića, ali i drugih autora. Osnovna linija analize referira se na pokušaj da se „naivna“ umjetnost odredi prema modernizmu. Smjerajući zaključku o strukturalnoj pripadnosti pojma naivne umjetnosti modernističkoj paradigmi, u tekstu se preko tri za modernizam ključne kategorije – „autentičnost“, „autonomiju“ i „alteritet“ („drugost“) – pokazuje kako ondašnja teorijska misao „naivu“ teži legitimirati upravo pomoću vrijednosti svojstvenih samom modernizmu, afirmirajući naivno stvaralaštvo kao pripadno modernističkom senzibilitetu, odnosno, kao fenomen koji modernizmu dijalektički pripada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti, Znanost o umjetnosti