Pregled bibliografske jedinice broj: 920117
Kako programi nastavničkih fakulteta u Hrvatskoj definiraju/shvaćaju dramsko obrazovanje
Kako programi nastavničkih fakulteta u Hrvatskoj definiraju/shvaćaju dramsko obrazovanje // Norma - časopis za teoriju i praksu vaspitanja i obrazovanja, 1 (2018), 45-56 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 920117 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako programi nastavničkih fakulteta u Hrvatskoj definiraju/shvaćaju
dramsko obrazovanje
(How University Programmes for Future Teachers in Croatia Define
and Understand Drama Education)
Autori
Gruić, Iva ; Rimac Jurinović, Maša
Izvornik
Norma - časopis za teoriju i praksu vaspitanja i obrazovanja (0353-7129) 1
(2018);
45-56
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
obrazovanje nastavnika ; dramske metode u školi ; vrste dramsko-pedagoškog rada
(teacher training ; drama in schools ; types of drama work)
Sažetak
Većina termina kojima se koristimo da bismo opisali dramsko- pedagoški rad s djecom i mladima nejasno je definirana i nekonzistentno se koristi. U radu Kazališna/dramska umjetnost u odgojno-obrazovnom procesu: prijedlog klasifikacije i pojmovnika, u koautorstvu s Jelenom Vignjević) predložile smo podjelu na tri oblika dramskog rada: dramska kultura (obuhvaća osnovna teorijska znanja o kazalištu, analizu i vrednovanje predstava sa ciljem podizanja gledateljske kompetencije), dramsko izražavanje (svi oblici dramskog rada kojima se utječe na razvoj, sazrijevanje i odrastanje pojedinca, a ne na njegovu profesionalnu dramsku formaciju) i dramsko stvaralaštvo (koje naglasak stavlja na razvoj sposobnosti i praktičnih vještina potrebnih za postavljanje i igranje predstave). Ova klasifikacija polazište nam je za analizu programa predmeta povezanih s dramskom pedagogijom na nastavničkim fakultetima u Hrvatskoj. Naime, premda svi nastavnički fakulteti imaju barem poneki predmet koji se bavi dramskom pedagogijom, njihov je pristup raznolik. Usporedba programa pokazuje razlike u sadržajima, što ukazuje na različito razumijevanje potreba budućih odgajatelja i nastavnika i na razlike u očekivanjima od njihove buduće prakse. Druga linija analize uspoređuje vrstu obrazovanja sveučilišnih nastavnika (područje matične struke) koji te predmete predaju, što dodatno pojašnjava sliku o stavu nastavničkih fakulteta prema položaju dramsko-pedagoškog rada u odgojno-obrazovnom sustavu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb