Pregled bibliografske jedinice broj: 920114
Dramsko izražavanje i stvaralaštvo i nastava književnosti u osnovnoj školi
Dramsko izražavanje i stvaralaštvo i nastava književnosti u osnovnoj školi // Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije / Radočaj Jerković, Antoaneta (ur.).
Osijek: Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2018. str. 132-148 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 920114 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dramsko izražavanje i stvaralaštvo i nastava književnosti u osnovnoj školi
(Drama activities and literature teaching in primary school)
Autori
Gruić, Iva ; Rimac Jurinović, Maša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije
/ Radočaj Jerković, Antoaneta - Osijek : Umjetnička akademija Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2018, 132-148
ISBN
978-953-8181-03-0
Skup
2. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti: Komunikacija i interakcija umjetnosti i pedagogije = 2nd International Scientific and Artistic Symposium on Pedagogy in the Arts: Communication and interaction of art and pedagogy
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 12.10.2017. - 13.10.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
dramski odgoj ; dramsko područje ; metodička obrada književnoumjetničkoga teksta
(drama education ; drama activities ; approach to literary text)
Sažetak
Premda je u Nacionalnom okvirnom kurikulumu iz 2011. Dramska kultura i umjetnost izdvojena kao posebno polje i priključena umjetničkom odgojno-obrazovnom području, i danas se većina dramskih aktivnosti u razredu događa u okviru nastave Hrvatskog jezika. U prvom dijelu rada istražujemo razloge te povezanosti. Neki od njih ukazuju na nastavak tradicije vježbanja govora i učenja jezika u školskim kazalištima, drugi se mogu objasniti utjecajem starije kazališne teorije koja se koncentrirala na dramski tekst, treći odgojnom komponentom koju priča kao forma ima u sebe upisanu, što prirodno vezuje sve oblike dramskog rada s nastavom Hrvatskog jezika. U članku iz 2004. godine (Scensko stvaralaštvo učenika osnovnoškolske dobi) Ines Škuflić- Horvat prikazala je elemente dramskog odgoja u nastavnim programima predmeta Hrvatski jezik. U istraživanju koje predstavljamo u ovom članku provjerile smo prije svega promjene koje su se dogodile od 2004. do danas, analizirajući novije službene dokumente: Nastavni plan i program za osnovnu školu iz 2006. i Nacionalni okvirni kurikulum iz 2011. U nastavku teksta predstavljamo istraživanje o zastupljenosti dramskih sadržaja i osobito dramskih aktivnosti u čitankama za više razrede osnovne škole. Analizirane su tri serije čitanki različitih izdavača, Naklada Ljevak, Profil Klett i Školska knjiga, sa ciljem da se utvrde razlike. Analiza je pokazala da su i u službenim dokumentima i u čitankama najzastupljeniji sadržaji koji se vezuju uz teorijsko razumijevanje drame i kazališta, pri čemu je drama kao književni rod bitno sustavnije obrađena nego njezin izvedbeni aspekt i kazalište kao samosvojna vrsta umjetnosti. Dramske aktivnosti koje potiču na izražavanje i stvaralaštvo prisutnije su u novijim čitankama, što se može barem donekle objasniti i novim službenim dokumentima. Međutim, i među novijim čitankama postoje značajne razlike, što ukazuje na to da važnu ulogu u zastupljenosti i raznovrsnosti dramskih aktivnosti igra i stav autora čitanki o važnosti i prikladnosti dramskih aktivnosti kao takvih.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Znanost o umjetnosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb