Pregled bibliografske jedinice broj: 920108
Učiteljice i učitelji u Hrvatskoj 1849.-2009.
Učiteljice i učitelji u Hrvatskoj 1849.-2009.. Zagreb: Hrvatski školski muzej, 2009 (monografija)
CROSBI ID: 920108 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učiteljice i učitelji u Hrvatskoj 1849.-2009.
(Teachers in Croatia 1849-2009)
Autori
Batinić, Štefka ; Gaćina Škalamera, Sonja
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Hrvatski školski muzej
Grad
Zagreb
Godina
2009
Stranica
146
ISBN
978-953-7262-12-9
Ključne riječi
učiteljice, učitelji, Hrvatska, 19/20. stoljeće, povijest školstva
(teachers, Croatia, 19th/20th centuries, history of schooling)
Sažetak
Profesionalizacija učiteljskog zvanja s jasno normiranim odredbama o školovanju i osposobljavanju u stjecanju stručnog zvanja, propisanim radnim obvezama, pravima i plaćom, te profiliranja kao jedne od prosvjetnih djelatnosti, razvija se tijekom 19. i prve polovine 20. stoljeća na području hrvatskih zemalja. Od sredine 19. do početka 21. stoljeća obrazovanje učitelja u Hrvatskoj prošlo je razvojni put od dvogodišnjih preparandija do petogodišnjeg sveučilišnog studija i mogućnosti znanstvenog poslijediplomskog studija. Shvaćajući kako je upravo obrazovanje preduvjet i argument njihove strukovne i staleške afirmacije hrvatski učitelji već 70-ih godina 19. stoljeća govore o potrebi fakultetskog obrazovanja učitelja. Put do akademske zajednice trajao je više od jednog stoljeća. Nedostupnost akademskog obrazovanja, s jedne strane, te istinska posvećenost svom pozivu, s druge strane, mnogim su učiteljima tijekom povijesti bile važni poticaji za daljnje stručno usavršavanje i samoobrazovanje, pa su upravo pučki učitelji u velikoj mjeri pridonijeli razvoju niza disciplina odgojnih znanosti u Hrvatskoj.Tijekom više od dva stoljeća razvoja državnog školskog sustava učitelji su jedan od gradivnih čimbenika početnog, od 70-ih godina 19. stoljeća i obveznog osnovnog obrazovanja. Osnivanjem obrazovnih ustanova, učiteljskih škola, stvoreni su uvjeti sustavnog i jedinstvenog obrazovanja učitelja. Tijekom stoljeća i pol postojanja učiteljske škole su se razvile od srednjih stručnih škola u visokoškolske fakultetske stručne i znanstvene ustanove, što je logičan slijed i odraz razvoja pedagoških znanosti, razvoja i osuvremenjavanja ukupnog školskog sustava i unaprjeđivanja općeobrazovnog nivoa stanovništva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Povijest