Pregled bibliografske jedinice broj: 920097
Učitelji(ce) u carstvu duše
Učitelji(ce) u carstvu duše // Znanstveni simpozij 'Dječji pisci Zlatne doline'
Požega, Hrvatska, 2016. (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 920097 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učitelji(ce) u carstvu duše
(Teachers in the realm of the soul)
Autori
Gruić, Iva ; Velički, Vladimira ; Vignjević, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Znanstveni simpozij 'Dječji pisci Zlatne doline'
Mjesto i datum
Požega, Hrvatska, 05.05.2016. - 06.05.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
stavovi učitelja, U carstvu duše, odgoj.
(teachers' attitudes, In the realm of the soul, education.)
Sažetak
Djelo Jagode Truhelke U carstvu duše (1910.) sadrži 27 pisama koja je spisateljica sastavila na temelju dopisivanja sa svojom učiteljicom Magdalenom Šrepel. To je svojevrstan odgojni epistolar u kojem se razmatraju različita životna pitanja i vrijednosti, od svakodnevnih, pa sve do pitanja estetike, umjetnosti, morala itd. Djelo i danas ima pedagošku vrijednost, a autorica naročito ističe opasnost od pretjeranog naglašavanja obrazovanja na štetu odgoja i duhovne dimenzije učeničkog života. Truhelkin tekst nudi zaokružen sustav razmišljanja o smislu života i odgojno- obrazovnog djelovanja koji autorica izlaže pristupačnim, ne-znanstvenim jezikom. Poetske slike izmjenjuju se s opisima malih „priča iz života“, koje služe jasnijoj demonstraciji teza ali i uvjeravanju čitatelja. Autorica, pri tome, očigledno ali ne i napadno, utemeljuje svoja promišljanja na ključnim tekstovima pedagoške, psihološke i filozofske literature s početka 20. stoljeća, o čemu svjedoči i popis (znanstvene) literature pridodan na kraju knjige. Cilj je ovoga rada provjeriti aktualnost stavova Jagode Truhelke kod današnjih studenata Učiteljskog fakulteta, i kroz to usporediti stavove i vrijednosti različitih generacija učitelja i učiteljica. U tu svrhu iz Truhelkina smo teksta izabrale najvažnije misli, one koje nedvosmisleno opisuju njezine stavove. Od tih je misli zatim sastavljen upitnik koji je ponuđen studentima, kako bi se ispitao stupanj njihova (ne)slaganja s Truhelkinim stavovima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Znanost o umjetnosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb