Pregled bibliografske jedinice broj: 920095
Poučnost u kazalištu za djecu nekad i danas: igrokazi Bosiljke Manojlović Zaninović
Poučnost u kazalištu za djecu nekad i danas: igrokazi Bosiljke Manojlović Zaninović // 6. Hrvatski slavistički kongres – Zbornik radova sa znanstvenoga skupa s međunarodnim sudjelovanjem / Botica, Stipe ; Nikolić, Davor ; Tomašić, Josipa ; Vidović Bolt, Ivana (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 2018. str. 923-934 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 920095 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poučnost u kazalištu za djecu nekad i danas: igrokazi Bosiljke Manojlović Zaninović
(Educational aspect of theatre for young audiences: dramatic texts written by Bosiljka Manojlović Zaninović)
Autori
Gruić, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
6. Hrvatski slavistički kongres – Zbornik radova sa znanstvenoga skupa s međunarodnim sudjelovanjem
/ Botica, Stipe ; Nikolić, Davor ; Tomašić, Josipa ; Vidović Bolt, Ivana - Zagreb : Hrvatsko filološko društvo, 2018, 923-934
ISBN
879-953-296-127-0
Skup
6. hrvatski slavistički kongres
Mjesto i datum
Vinkovci, Hrvatska; Vukovar, Hrvatska, 10.09.2014. - 13.09.2014
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kazalište za djecu i mlade, poučavanje,
(theatre for young audiences, teaching,)
Sažetak
Između dva svjetska rata počeo se nazirati koncept kazališta za djecu kakvog danas poznajemo, dok se istovremeno, na krilima novih pedagoških metoda, škola sve snažnije otvarala umjetničkom odgoju i prepoznavala potencijale koje takav pristup donosi. U tom periodu, uvjerljivo najobjavljivanija autorica dječjih igrokaza je dubrovačka učiteljica Bosiljka Manojlović Zaninović, čiji su igrokazi predmet istraživanja ovog teksta. Istraživanje započinje razmatranjem pedagoškog kontesta, nastavlja se analizom autoričinih ideja o dramskom načinu rada s djecom koje su implicitno prisutne u tekstovima. U završnom, ključnom dijelu rada, istražuju se načini poučavanja pristuni u igrokazima, i pri tom se koristi 'metodološka rešetka' iz knjige A. Jacksona Theatre, Education and the Making of Meanings (2007), da bi se zatim rezultati usporedili s ranijim istovrsnim istraživanjem suvremenog hrvatskog kazališta za djecu. Zaključci pokazuju kako su se više promijenile poruke nego oblici poučavanja: ono je samo stavljeno u drugi plan i zaogrnuto zabavom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti