Pregled bibliografske jedinice broj: 920087
Autistično dijete u predškolskoj ustanovi
Autistično dijete u predškolskoj ustanovi // Sadašnjost za budućnost odgoja i obrazovanja – mogućnosti i izazovi / Kokanović, Tihana ; Opić, Siniša ; Jurčević Lozančić, Anka (ur.).
Sisak: Dječji vrtić Sisak Stari, 2017. str. 302-311 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 920087 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Autistično dijete u predškolskoj ustanovi
(Autistic child in a preschool institution)
Autori
Šimleša, Iva ; Đuranović, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Sadašnjost za budućnost odgoja i obrazovanja – mogućnosti i izazovi
/ Kokanović, Tihana ; Opić, Siniša ; Jurčević Lozančić, Anka - Sisak : Dječji vrtić Sisak Stari, 2017, 302-311
ISBN
978-953-57449-3-1
Skup
Sadašnjost za budućnost odgoja i obrazovanja – mogućnosti i izazovi
Mjesto i datum
Sisak, Hrvatska, 20.04.2017. - 21.04.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
autizam ; djeca ; inkluzija ; odgojitelj ; predškolske ustanove
(autism ; children ; educator ; inclusion ; preschools)
Sažetak
Autistični poremećaj je primarni poremećaj iz autističnog spektra koji se javlja u djetinjstvu, obično tijekom prve tri godine djetetova života, no može se manifestirati i kasnije. Taj je poremećaj po svojoj prirodi zbog nastanka i manifestacija vrlo složen. Kod autizma nema remisije ili povrata, odnosno poremećaj je ravnomjeran u svojem tijeku i intenzitetu. Manifestacija poremećaja je široka, ali se kod sve djece s autizmom javljaju poremećaji socijalne interakcije, poremećaji verbalne i neverbalne komunikacije, ograničene aktivnosti i interesi te različite motoričke smetnje i stereotipije. U svom rastu i razvoju autistična djeca nailaze na brojne teškoće i prepreke te je svakom od njih potreban individualni pristup. Pravilna dijagnoza i terapija u velikoj mjeri olakšavaju život autističnoj djeci. U prošlosti, djeca s poremećajima iz autističnog spektra su bila izolirana i izopćena iz društva. Danas se odnos društva prema takvoj djeci u znatnoj mjeri promijenio te se ona nastoje što više integrirati u društvo. Jedan od prvih koraka je i njihova inkluzija u predškolske ustanove. Ovim radom želi se dodatno ukazati na potrebu adekvatne skrbi za ovu ranjivu društvenu populaciju kako bi im se omogućilo sretnije odrastanje i lakše funkcioniranje u društvu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Rad je sastavni dio završnog rada prve autorice