Pregled bibliografske jedinice broj: 920080
Poučnost i estetska vrijednost u kazalištu za djecu u kontekstu različitosti stavova odgojitelja i kazališnih umjetnika
Poučnost i estetska vrijednost u kazalištu za djecu u kontekstu različitosti stavova odgojitelja i kazališnih umjetnika // Književnast i dijete, 2 (2013), 4; 70-86 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 920080 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poučnost i estetska vrijednost u kazalištu za djecu u kontekstu različitosti stavova odgojitelja i kazališnih umjetnika
(Educational and aesthetic value in TYA in the context of attitudes of artists and educators)
Autori
Gruić, Iva ; Futač, Lana
Izvornik
Književnast i dijete (1848-5618) 2
(2013), 4;
70-86
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kazalište za djecu, stavovi odgajatelja
(TYA, teacher's attitudes)
Sažetak
Jedan od trenutačno najživljih aspekata rasprave o kazalištu za djecu govori o tome koliko ono mora i/li može biti poučno, a koliko je u njemu značajan umjetnički aspekt, odnosno estetska vrijednost. Gotovo prevladavajući stav u teorijskim tekstovima izrazito je polemičan prema očekivanjima pedagoške zajednice, pa se često i odgovornost za pretjeranu didaktičnost i zastarjelost formi u kazalištu za djecu prebacuje na publiku (odgajatelje, nastavnike i roditelje) koja 'upravo to traži'. Budući da je riječ samo o pretpostavljenim očekivanjima, istraživanje koje ovaj članak prezentira koncipirano je tako da istraži razliku između stavova o kazališta za djecu koje iskazuju odgojitelji i kazališni umjetnici. Fokus je stavljen na razlike u stavovima kad su u pitanju poučna i estetska vrijednost kazališta za djecu, a rezultati su pokazali da se najveće razlike mogu pronaći u procjenama vezanima za estetsku vrijednost, dok su u procjenama ostalih aspekata, uključujući poučnost, bitno manje vidljive.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)