Pregled bibliografske jedinice broj: 920069
Kako određujemo oblast dramske pedagogije i profesiju dramskog pedagoga
Kako određujemo oblast dramske pedagogije i profesiju dramskog pedagoga // Dramsko obrazovanje i samoobrazovanje - Kako do dramskih pedagoških kompetencija – Zbornik radova sa druge nacionalne naučno-stručne konferencije s međunarodnim učešćem / MIlosavljević, Sunčica (ur.).
Beograd: BAZAART, 2017. str. 24-27
CROSBI ID: 920069 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kako određujemo oblast dramske pedagogije i profesiju dramskog pedagoga
(How do we define drama education?)
Autori
Gruić, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni
Knjiga
Dramsko obrazovanje i samoobrazovanje - Kako do dramskih pedagoških kompetencija – Zbornik radova sa druge nacionalne naučno-stručne konferencije s međunarodnim učešćem
Urednik/ci
MIlosavljević, Sunčica
Izdavač
BAZAART
Grad
Beograd
Godina
2017
Raspon stranica
24-27
ISBN
978-86-89125-13-9
Ključne riječi
dramski odgoj
(drama education)
Sažetak
Dramsku pedagogiju danas možemo odrediti kao sve oblike rada s djecom i mladima koji na bilo koji način u sebe uključuju dramski medij. Ovako široka definicija omogućuje nam da u dramsku pedagogiju uključimo i upoznavanje djece s kazalištem, gledanje predstava, kao i sve oblike dramskog rada, odnosno aktivnog korištenja dramskog medija. Dramska pedagogija, u najširem smislu te riječi, nastala je unutar školskog, a ne kazališnog sustava, puno prije nego što se kazalište odlučilo obratiti djeci i mladima kao specifičnoj publici. Stoljećima su se u okviru škola postavljale i igrale predstave, jasno uokvirene obrazovnim ciljevima (učenje latinskog, savladavanje retoričkih vještina, itd.). Dvadeseto stoljeće, s novim, takozvanim progresivnim pristupom obrazovanju, počelo je razvijati nove pristupe. Razvoj kazališta za djecu u drugoj polovini 20. stoljeća proširio je mogućnosti susreta djece s kazališnom umjetnošću, a novi pedagoški principi doveli su do sve intenzivnijeg uključivanja dramskog medija u odgoj i obrazovanje djece. Pri tom su se iskristalizirala dva usmjerenja: u jednom se dramski medij koristi u svrhu obrazovanja i odgoja (instrumentalizirani oblici, tipično prisutni u školama u okviru redovite nastave) a u drugom prije svega kao medij za kreativno izražavanje sudionika (u dramskim grupama u školama i u dramskim studijima pri kazalištima za djecu i kulturnim centrima). Ova su usmjerenja u različitim stupnjevima prisutna u različitim sredinama. Kod nas je drugi pristup tradicionalno snažnije prisutan, dok upotreba dramskog medija kao metodičkog oruđa polako ulazi u obrazovni sustav na prijelazu tisućljeća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)