Pregled bibliografske jedinice broj: 920055
Tko nam danas oblikuje sutrašnje kazalište za djecu? – Vodeći kazališni stvaraoci u Hrvatskoj
Tko nam danas oblikuje sutrašnje kazalište za djecu? – Vodeći kazališni stvaraoci u Hrvatskoj // Theatre for Children - Artistic Phenomenon / Pozorište za decu - Umetnički fenomen / Jurkowski, Henryk ; Radonjić, Miroslav (ur.).
Subotica: International Festival of Children’s Theatres, International Research College of Theatre Arts, 2014. str. 13-39
CROSBI ID: 920055 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tko nam danas oblikuje sutrašnje kazalište za djecu? – Vodeći kazališni stvaraoci u Hrvatskoj
(Who Shapes the Future Theatre for Children Today – Leading Theatre Artists in Croatia)
Autori
Gruić, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo
Knjiga
Theatre for Children - Artistic Phenomenon / Pozorište za decu - Umetnički fenomen
Urednik/ci
Jurkowski, Henryk ; Radonjić, Miroslav
Izdavač
International Festival of Children’s Theatres, International Research College of Theatre Arts
Grad
Subotica
Godina
2014
Raspon stranica
13-39
ISBN
978-86-85123-96-2
Ključne riječi
kazalište za djecu,
(theatre for young audiences)
Sažetak
Tekst se bavi razvojem kazališta za djecu u Hrvatskoj i promjenama koje se u njemu događaju posljednjih godina. Počinje s pregledom stanja: kazalište za djecu i mlade već se desetljećima tretira kao manje vrijedan žanr, društveno slabo vidljiv, izoliran od tokova teatrološke misli i novih umjetničkih praksi. Međutim, posljednjih godina događaju se značajne promjene. Osnovna je teza teksta da su te promjene rezultat ukidanja razgraničenja koje dijeli kazalište na ono za djecu i ono za odrasle, a potaknute su pojavom mladih kazališnih umjetnika koji se istovremeno etabliraju i u kazalištu za djecu i u onom za odrasle. Kroz njihove radove kazalište za djecu izravno se uključuje u kazališne tokove i u načinu razmišljanja i u potrazi za temama, čak i u istraživanju novih (ili novijih) estetskih praksi. Kruti realizam doslovnog imitativnog kazališta, kao i ograničavanje na tematske ograde 'propisane' literature, napušta se u korist raznolikih, suvremenijih pristupa. Novi je trend moguće pronaći među glumcima i dramskim piscima, ali je najvidljiviji među redateljima. Tekst iscrpnije analizira tri redatelja, odnosno autorska tima: Olivera Frljića, Jelenu Kovačić i Anicu Tomić kao redateljsko-dramaturški dvojac i Sašu Božića i Kseniju Zec kao redateljsko-koreografski tandem. Postupak koji se pri tom koristi ide s jedne strane u izravnu analizu njihovih predstava, a s druge u pregled kritičke recepcije njihovog rada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti