Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 919902

Mediji i promidžba u Nezavisnoj Državi Hrvatskoj


Jareb, Mario
Mediji i promidžba u Nezavisnoj Državi Hrvatskoj. Zagreb: Hrvatski institut za povijest, 2016 (monografija)


CROSBI ID: 919902 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Mediji i promidžba u Nezavisnoj Državi Hrvatskoj
(Media and Propaganda in the Independent State of Croatia)

Autori
Jareb, Mario

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena

Izdavač
Hrvatski institut za povijest

Grad
Zagreb

Godina
2016

Stranica
987

ISBN
978-953-7840-56-3

Ključne riječi
mediji ; promidžba ; Nezavisna Država Hrvatska
(media ; propaganda ; Independent State of Croatia)

Sažetak
Nezavisna Država Hrvatska pripadala je osovinskoj „Novoj Europi“, a na njezinu tlu snažno su bile prisutne različite njemačke i talijanske ustanove i vojne snage. Nije zbog toga neobično što je i njezin unutarnji ustroj počivao na sličnim postavkama, odnosno vladajući Ustaški pokret predvođen poglavnikom Antom Pavelićem nastojao je Hrvatsku pretvoriti u totalitarnu državu, pri čemu je za uzor imao rješenja kakva su već otprije razvili vladajući nacionalsocijalizam u Njemačkoj i fašizam u Italiji. Totalitarni pokreti i režimi općenito, a posebice onaj nacionalsocijalistički, medijima i promidžbi su kao moćnom oružju u promicanju svojih ideoloških i političkih ciljeva i pridobivanju pristaša i vjernih sljedbenika poklanjali golemu pozornost i u njihovu izgradnju i djelovanje su ulagali velika sredstva. U osnovi su i vlasti NDH na medije i promidžbu gledale na sličan način, pa je upravo ta država bila prva državna tvorevina na hrvatskom tlu koja je medijima posvetila znatnu pozornost. Ona je radila na izgradnji posebnoga sustava pod državnim nadzorom i nadzorom vladajućeg Ustaškog pokreta. U sklopu toga sustava vođena je politika izgradnje medija u cilju njihova pretvaranja u moćan i učinkovit medijsko-promidžbeni stroj koji bi promicao ideje i ciljeve vlasti i vladajućega Ustaškoga pokreta te suzbijao njima nepoćudno ili neprijateljsko djelovanje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Povijest



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Hrvatski institut za povijest, Zagreb

Profili:

Avatar Url Mario Jareb (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Jareb, Mario
Mediji i promidžba u Nezavisnoj Državi Hrvatskoj. Zagreb: Hrvatski institut za povijest, 2016 (monografija)
Jareb, M. (2016) Mediji i promidžba u Nezavisnoj Državi Hrvatskoj. Zagreb, Hrvatski institut za povijest.
@book{book, author = {Jareb, Mario}, year = {2016}, pages = {987}, keywords = {mediji, promid\v{z}ba, Nezavisna Dr\v{z}ava Hrvatska}, isbn = {978-953-7840-56-3}, title = {Mediji i promid\v{z}ba u Nezavisnoj Dr\v{z}avi Hrvatskoj}, keyword = {mediji, promid\v{z}ba, Nezavisna Dr\v{z}ava Hrvatska}, publisher = {Hrvatski institut za povijest}, publisherplace = {Zagreb} }
@book{book, author = {Jareb, Mario}, year = {2016}, pages = {987}, keywords = {media, propaganda, Independent State of Croatia}, isbn = {978-953-7840-56-3}, title = {Media and Propaganda in the Independent State of Croatia}, keyword = {media, propaganda, Independent State of Croatia}, publisher = {Hrvatski institut za povijest}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font