Pregled bibliografske jedinice broj: 919819
Mladi i obrazovanje pred izazovima global konkurentnosti
Mladi i obrazovanje pred izazovima global konkurentnosti // Generacija osujećenih. Mladi u Hrvatskoj na početku 21. stoljeća / Ilišin, Vlasta ; Spajić Vrkaš, Vedrana (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja, 2017. str. 75-141
CROSBI ID: 919819 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mladi i obrazovanje pred izazovima global konkurentnosti
(Youth and education facing global competition)
Autori
Spajić Vrkaš, Vedrana ; Potočnik, Dunja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Generacija osujećenih. Mladi u Hrvatskoj na početku 21. stoljeća
Urednik/ci
Ilišin, Vlasta ; Spajić Vrkaš, Vedrana
Izdavač
Institut za društvena istraživanja
Grad
Zagreb
Godina
2017
Raspon stranica
75-141
ISBN
9-798-536-218769
Ključne riječi
Mladi, učenici, studenti, obrazovanje, konkurentnost, znanje stranih jezika, računalna pismenost
(Youth, pupils, students, education, competition, knowledge of foreign languages, computer literacy)
Sažetak
Danas je osposobljavanje mladih za život, znatno više nego ranije, neraskidivo povezano s njihovom pripremom za tržište rada kojega određuju globalni tokovi i visokokonkurentni ljudski kapital za razvoj kojega je ključno obrazovanje. Na tom smo tragu u ovom istraživanju nastojali provjeriti posjeduje li hrvatska mladež neke bazične ili transverzalne vještine koje su pretpostavka za cjeloživotno učenje i stjecanje globalno konkurentnih profesionalnih znanja i vještina te koje stavove ima o obrazovanju kao središnjem instrumentu učenja tih znanja i vještina. U ispitivanju kompetitivnosti fokus je stavljen na poznavanje stranih jezika i informatičku pismenost jer se informacije potrebne u različitim područjima života i rada danas šire digitalnim kanalima na nekom od svjetskih jezika, ponajprije engleskome. U ispitivanju stavova o obrazovanju pozornost je usmjerena na percepciju koristi koje pojedinac ima od te djelatnosti i na društvene potrebe, interese i/ili ciljeve koje se obrazovanjem najprije trebaju ispuniti. Na temelju samoprocjena mladih o stupnju poznavanja stranih jezika, proizlazi da ih devet od deset može donekle ili u potpunosti komunicirati na engleskome jeziku, njemački u tom rasponu poznaje trećina, talijanski petina, španjolski manje od desetine, a francuski i ruski i manje od toga. Tijekom jednog desetljeća broj mladih koji se aktivno služe engleskim jezikom se udvostručio, dok se u ostalim promatranim jezicima povećao tri do četiri puta. Oko 3% mladih ne poznaje niti jedan strani jezik, skoro polovica je donekle ili u potpunosti ovladala samo jednim, oko trećine ih poznaje dva, otprilike svaki deseti tri, a oko 2% ih navodi između četiri i šest. Ti su nalazi usporedivi s podacima o poznavanju stranih jezika u zemljama članicama EU iz 2011. godine. Ukupno gledano, jezična kompetentnost hrvatske mladeži ne zaostaje za europskim prosjekom, a isto važi i za prosječan broj stranih jezika koji se uče u hrvatskim školama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb