Pregled bibliografske jedinice broj: 919576
Genius loci u istarskom kiparstvu gotičkog razdoblja – srednjovjekovna baština Istre između “lava” i “orla
Genius loci u istarskom kiparstvu gotičkog razdoblja – srednjovjekovna baština Istre između “lava” i “orla // Istra u novom vijeku / Bradara, Tatjana (ur.).
Pula: Arheološki muzej Istre, 2017. str. 49-64 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 919576 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Genius loci u istarskom kiparstvu gotičkog
razdoblja – srednjovjekovna baština Istre
između “lava” i “orla
(Genius loci in Istrian Sculpture of the Gothic
Period – the Medieval Heritage of Istria
Between the “Lion” and the “Eagle”)
Autori
Marković, Predrag
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Istra u novom vijeku
/ Bradara, Tatjana - Pula : Arheološki muzej Istre, 2017, 49-64
ISBN
978-953-8082-13-9
Skup
Istra u novom vijeku
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 22.10.2015. - 15.11.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
istarska gotička skulptura, Vanda Ekl, provincijalizirana umjetnost
(Istrian Gothic sculpture, Vanda Ekl, provincialized art)
Sažetak
Izuzev nekoliko vrlo vrijednih i kvalitetnih uvezenih djela u korpusu gotičkog kiparstva Istre postoji veća skupina kamenih i drvenih skulptura koje se po svojim specifičnim stilskim obilježjima mogu smatrati proizvodima domaćih istarskih majstora. Kako je to jasno istaknula Vanda Ekl, te skulpture mahom sjedećih figura, nastale tijekom 15. i početkom 16. stoljeća, karakterizira naglašena kompaktnost volumena, zatvorenost obrisa te suzdržanost u raščlanjivanju površine, odnosno ono što je ona nazvala “mediteransko-kraška crta”. Brojnost primjera i razmjerno velika dosljednost u primjeni takvih oblikovnih principa svjedoči o svjesno provedenom likovnom htijenju koje se i mimo pučkih i rustificiranih ostvarenja javljaju kod niza likovno kvalitetnijih kiparskih ostvarenja. To nam dopušta da te osobine smatramo posebnim, zemljopisno određenimstilskim konstantama Istarskog poluotoka. Reljef s prikazom Bogorodice s Djetetom s dvigradske propovjedaonice pokazuje kako je taj poseban stilski naglasak prisutan već sredinom 14. stoljeća, a Bogorodice iz Ližnjana i Šišana, nastale krajem 15. odnosno početkom 16. stoljeća, pokazuju da je on prisutan i u kasnijim kiparskimostvarenjima.
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
--IP-2013-11-6095 - Hrvatska srednjovjekovna baština u europskom kontekstu: mobilnost umjetnika i transfer oblika, funkcija i ideja (CROMART) (Jurković, Miljenko) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Predrag Marković
(autor)