Pregled bibliografske jedinice broj: 918804
Motivacija i recepcija u nastavi književnosti
Motivacija i recepcija u nastavi književnosti // Treći međunarodni znanstveni skup Knjiga i društvo: socijalna, filološka i intelektualna povijest i sadašnjost knjige
Split, Hrvatska, 2017. (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 918804 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Motivacija i recepcija u nastavi književnosti
(Motivation and reception in teaching literature)
Autori
Šušić, Mirela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Treći međunarodni znanstveni skup Knjiga i društvo: socijalna, filološka i intelektualna povijest i sadašnjost knjige
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 26.09.2017. - 27.09.2017
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
motivacija, recepcija, učenik, nastava, književnost
(motivation, reception, pupil, teaching, literature)
Sažetak
Suvremena je metodika književnosti u nastavu književnosti integrirala spoznaje teorije recepcije odnosno učenik je postao estetski subjekt, a zakonitosti estetske recepcije književnog djela u nastavi književnosti „prerađene“ su u školsku recepciju koju primarno karakterizira emocionalni, misaoni i fantazijski susret učenika i književnog djela. Međutim u vremenu otpora prema knjizi koja je među mladom populacijom gotovo postala arhaičan objekt, motivacija zadobiva posebni značaj upravo kako bi se taj „susret učenika i književnog djela“ uopće dogodio. Naime, motivacija za čitanje književnog djela sastavni je dio motivacije u širem smislu poznate u metodici književnosti kao doživljajno-spoznajna motivacija koja predstavlja jednu od nastavnih etapa sata školske interpretacije u nastavi književnosti i kojom obično i započinje taj sat, a čija je svrha buđenje, poticanje i razvijanje učeničkog interesa za čitanje književnog djela kao i za aktivno sudjelovanje na nastavnom satu književnosti. Međutim, motivacija svoju svrhu uozbiljuje tek školskom recepcijom književnog djela koja vodi k estetskoj spoznaji te izgradnji čitateljske i književne osobnosti učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija