Pregled bibliografske jedinice broj: 918763
Sadržaji o prehrani i poljoprivredi u nastavi Prirode i društva – mogućnosti ostvarivanja na seljačkom gospodarstvu
Sadržaji o prehrani i poljoprivredi u nastavi Prirode i društva – mogućnosti ostvarivanja na seljačkom gospodarstvu // Održivi razvoj i odgojno-obrazovni sustav Hrvatske / Radeka, Igor (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru ; Dječji vrtić Radost, Zadar, 2017. str. 193-201 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 918763 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sadržaji o prehrani i poljoprivredi u nastavi Prirode i društva – mogućnosti ostvarivanja na seljačkom gospodarstvu
(Nutritional and Agricultural Content in the Subject of Science and Society - Possibilities of Teaching on a Farm)
Autori
Braičić, Zdenko ; Oreč, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Održivi razvoj i odgojno-obrazovni sustav Hrvatske
/ Radeka, Igor - Zadar : Sveučilište u Zadru ; Dječji vrtić Radost, Zadar, 2017, 193-201
ISBN
978-953-331-154-8
Skup
Znanstveno-stručni skup "Održivi razvoj i odgojno- obrazovni sustav Hrvatske"
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 12.05.2016. - 13.05.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
odgoj i obrazovanje za održivi razvoj ; Priroda i društvo ; udžbenici ; analiza sadržaja ; aktivnosti učenika
(education for sustainable development ; science and society ; textbooks ; content analysis ; pupils' activities)
Sažetak
Usporedo s razvojem ideje održivog razvoja i uvođenja odgoja i obrazovanja za održivi razvoj, u svijetu je tijekom posljednjih dvadesetak godina zabilježen povećan interes za suradnjom škola i seljačkih gospodarstava (farmi). Učenje i poučavanje na seljačkim gospodarstvima u znatnoj mjeri pridonosi ostvarivanju temeljnih zahtjeva odgoja i obrazovanja za održivi razvoj. Ono je ujedno i prilika za povezivanje sadržaja različitih nastavnih predmeta i ostvarivanje ciljeva međupredmetnih područja. Nakon kraćeg pregleda inicijativa u svijetu koje imaju za cilj unaprijediti suradnju škola i seljačkih gospodarstva i provesti njezinu integraciju u školske kurikulume, u radu se navedenoj problematici pristupa s aspekta nastave Prirode i društva. Analizom sadržaja aktualnih udžbenika Prirode i društva utvrđeni su nastavni sadržaji o prehrani i poljoprivredi nakon čega se iznose mogućnosti i prijedlozi njihova ostvarivanja na seljačkom gospodarstvu. Nastavom na seljačkim gospodarstvima ostvaruju se osnovna načela nastavnog predmeta: zavičajnost, neposrednost i cjelovitost iskustva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Geografija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)