Pregled bibliografske jedinice broj: 918714
Business ethics – moral responsibility of the modern company
Business ethics – moral responsibility of the modern company // Beyond the Economic Crisis: lessons Learned and Challanges Ahead
Sarajevo, 2012. str. 507-525 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 918714 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Business ethics – moral responsibility of the modern company
Autori
Ivaniš, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Beyond the Economic Crisis: lessons Learned and Challanges Ahead
/ - Sarajevo, 2012, 507-525
ISBN
978-9958-25-077-4
Skup
6 th International Conference of the School of Economics and Business: Beyond the Economic Crisis: lessons Learned and Challanges Ahead
Mjesto i datum
Sarajevo, Bosna i Hercegovina, 12.10.2012. - 13.10.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
business ethics, moral responsibility, entreprenership
Sažetak
Poslovnim liderima današnjice treba osigurati „moralne smjernice“ da bi bili u stanju donositi etičke poslovne odluke, plemenite, humane i nesebične, u uvjetima organizacijskih ili osobnih ciljeva izloženih stalnim pritiscima poslovnog okruženja koje traži brze odgovore na stalno prisutne promjene tržišnih zahtjeva. U kontekstu navedene problematike postavlja se sljedeći problem istraživanja: etička načela u jednom poduzeću teška su za primjenu jer trebaju pomiriti i sjediniti u jedinstven etički sustav vrijednosne sustave različitih pojedinaca, stoga ona poduzeća koja ne uspijevaju iznjedriti vlastite moralne sustave sa specifičnostima poslovne etike nisu u stanju stvoriti osnovni okvir za dozvoljeno i nedozvoljeno ponašanje. Cilj ovoga rada je dati menadžerima praktični okvir za uvođenje „etičkog vodiča“ u svoja poduzeća. Svrha rada je istaknuti da suvremeno etično poslovanje od menadžera danas zahtijeva etičkog vođu koji će biti primjer drugima, koji će donositi moralno ispravne odluke i provoditi etičku poslovnu politiku koja će utjecati na život ljudi u poduzeću, uspjeh poduzeća i društvo u cjelini.
Izvorni jezik
Engleski
Napomena
Znanstveni doprinos rada ogleda se u analizi kontradikcije između postavljene vizije, misije i ciljeva te ugrađenih etičkih vrijednosti u poduzeću. Objašnjava se važnost definiranja etičkih vrijednosti u poduzeću kao o svih onih potrebnih vrijednosti prikladnih za poduzeće da bi se organizacijski ciljevi ostvarili kao i nužnost usklađenja osobnih ciljeva djelatnika i njihovih vrijednosnih sustava sa ciljevima i vrijednosnim sustavom poduzeća. U radu se predlažu instrumenti i mjere koji će poslovnim liderima današnjice osigurati temelje za donošenje etičkih poslovnih odluka i uspješno implementiranje poslovne etike u cilju uspješnijeg poslovanja. Znanstveni doprinos pristupnice ogleda se kreaciji „moralnih smjernica“ i „menadžerskog protokola“ autorice, a koji će olakšati suvremenim menadžerima rješavanje etičkih dilema i donošenje moralno ispravnih poslovnih odluka u funkciji pretvaranja etičkih kriterija pojedinaca u standardizirani etički sustav poduzeća. Na te će načine poduzeća uspješno implementirati poslovnu etiku usporedo razvijajući svijest kod svih zaposlenika o važnosti kontinuiranog unapređenje etičkog poslovanja. Udio pristupnice u radu je 100%. Rad je razvrstan u skupinu a1 – sukladno Pravilniku o uvjetima za izbor u znanstvena zvanja (Narodne novine br. 84/05., 100/06., 138/06., 120/07., 71/10., 116/10., 38/11.), članak 1., Odjeljak 5. Društvene znanosti, stavak 2., točka b (časopis ili publikacija zastupljena je u jednoj od baza podataka koje svake godine na prijedlog Područnog vijeća za društvene znanosti potvrđuje Nacionalno vijeće za znanost).