Pregled bibliografske jedinice broj: 918608
Usporedba ishoda učenja za nastavu prirode I društva u nacionalnim kurikulima Republike Hrvatske i Savezne Republike Njemačke (pokrajine Nordrhein – Westfallen)
Usporedba ishoda učenja za nastavu prirode I društva u nacionalnim kurikulima Republike Hrvatske i Savezne Republike Njemačke (pokrajine Nordrhein – Westfallen) // Održivi razvoj i odgojno-obrazovni sustav Hrvatske / Radeka, Igor ; Vican, Dijana ; Petani, Rozana ; Miočić, Marijana (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru ; Dječji vrtić Radost, Zadar, 2017. str. 183-192 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 918608 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usporedba ishoda učenja za nastavu prirode I društva u nacionalnim kurikulima Republike Hrvatske i Savezne Republike Njemačke (pokrajine Nordrhein – Westfallen)
(Comparison of outcomes of learning for the science and society class in national curricula of the Republic of Croatia and the the Federal Republic of Germany, Nordrhein-Westfalen County)
Autori
Romštajn-Burchards, Štefanija ; Bogut, Irella ; Popović, Željko ; Jurčević Agić, Ivančica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Održivi razvoj i odgojno-obrazovni sustav Hrvatske
/ Radeka, Igor ; Vican, Dijana ; Petani, Rozana ; Miočić, Marijana - Zadar : Sveučilište u Zadru ; Dječji vrtić Radost, Zadar, 2017, 183-192
ISBN
978-953-331-154-8
Skup
Održivi razvoj i odgojno-obrazovni sustav Hrvatske / Sustainable development and the Croatian educational system
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 12.05.2016. - 13.05.2016
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Ekološki odgoj ; Europska Unija ; kompetencije učenika ; obrazovna politika ; održivi razvoj
(Environmental education ; the European Union ; students’ competence ; education policy ; sustainable development)
Sažetak
Istraživanje o ishodima učenja za nastavu Prirode i društva provedeno je metodom analize sadržaja nacionalnih kurikuluma Republike Hrvatske i Savezne Republike Njemačke, pokrajine Nordrhein – Westfallen. Iz obaju se Nacionalnih kurikuluma na temelju očekivanih ishoda učenja osim znanja očekuje i razvoj sposobnosti, vrijednosti, stavova te odgovornosti za svijet u kojem učenici žive. Svaki kurikulum, posebno za prirodoslovno područje, odnosno za nastavu Prirode i društva, očekivane ishode učenja opisuje u okviru svakoga nastavnog područja. Usporedbom učeničkih kompetencija uočava se da su u oba kurikuluma vrlo dobro zastupljene kompetencije učenika koje odražavaju ekološku pismenost. Spomenute kompetencije u oba kurikuluma navode na zaključak da su u dobroj mjeri zastupljeni različiti ekološki sadržaji. Raspon tema od zaštite okoliša do obnovljivih izvora energije na kojima se temelji održivi razvoj, govori u prilog temeljitoj ekološkoj obrazovanosti učenika. Kada je riječ o kompetenciji kao trajnoj sposobnosti djelovanja koja podrazumijeva znanje, sposobnosti, vještine i stavove vezane za područje ekologije, tada se primjećuje kako u kurikulumu Republike Hrvatske nedostaje usmjerenosti na istraživanje te na vježbanje ponašanja učenika u domeni ekološkoga odgoja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Napomena
Rad ima sažetak i na engleskom jeziku.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek