Pregled bibliografske jedinice broj: 918592
Razvijanje učeničke autonomije učenja u hrvatskome kao inome jeziku
Razvijanje učeničke autonomije učenja u hrvatskome kao inome jeziku // Croaticum Savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika 3. zbornik radova / Banković-Mandić, Ivančica ; Čilaš Mikulić, Marica ; Juričić, Antonio-Toni (ur.).
Zagreb: FF Press, 2017. str. 101-116
CROSBI ID: 918592 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvijanje učeničke autonomije učenja u hrvatskome kao inome jeziku
(Development of learners' autonomy in Croatian as a foreign language)
Autori
Udier, Sanda Lucija ; Čilaš Mikulić, Marica ; Gulešić Machata, Milvia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Croaticum Savjetovanje za lektore hrvatskoga kao inoga jezika 3. zbornik radova
Urednik/ci
Banković-Mandić, Ivančica ; Čilaš Mikulić, Marica ; Juričić, Antonio-Toni
Izdavač
FF Press
Grad
Zagreb
Godina
2017
Raspon stranica
101-116
ISBN
978-953-175-597-9
Ključne riječi
učenička autonomija, hrvatski kao ini jezik, strategije razvijanja autonomije
(learners' autonomy, Croatian as a foreign language, autonomy development strategies)
Sažetak
Učenik je aktivan sudionik u vlastitom procesu učenja i kao takav treba snositi dio odgovornosti za postizanje ishoda učenja. U članku će biti riječi o tome kako se teorija učeničke autonomije može primijeniti u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika. Razvijanje autonomije učenja važno je iz dva glavna razloga: jedan je što su učenici s višim stupnjem autonomije uspješniji u učenju i ostvaruju bolje rezultate, a drugi je što se većina programa po kojima se poučava hrvatski kao ini jezik odlikuje malom, često nedovoljnom količinom nastavnih sati i zbog toga je razvijanje učeničke autonomije, poticanje učenika da preuzmu što više odgovornosti za vlastito učenje te njihovo osamostaljivanje vrlo važno za svakoga lektora koji poučava hrvatski kao ini jezik. U članku su izneseni u praksi provjereni modeli razvijanja učeničke autonomije u poučavanju hrvatskoga kao inoga jezika s posebnim osvrtom na pojedine jezične vještine. Pokazana je progresija razvijanja stupnja autonomije s obzirom na stupanj ovladanosti hrvatskim jezikom budući da se mogućnosti za razvijanje autonomije i samoregulacije povećavaju kako se povećava stupanj ovladanosti hrvatskim kao inim jezikom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb