Pregled bibliografske jedinice broj: 918362
Uloga edukacije u smanjenju rizika od katastrofa: javnozdravstvene intervencije
Uloga edukacije u smanjenju rizika od katastrofa: javnozdravstvene intervencije // IV. Konferencija Hrvatske platforme za smanjenje rizika od katastrofa. Zbornik radova
Zagreb, 2012. str. 88-97 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 918362 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga edukacije u smanjenju rizika od katastrofa: javnozdravstvene
intervencije
(Role of education in disaster risk reduction: Public health
interventions)
Autori
Nola, Iskra Alexandra ; Doko Jelinić, Jagoda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
IV. Konferencija Hrvatske platforme za smanjenje rizika od katastrofa. Zbornik radova
/ - Zagreb, 2012, 88-97
Skup
IV. Konferencija Hrvatske platforme za smanjenje rizika od katastrofa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.12.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
edukacija, javnozdravstvene intervencije, katastrofe, rizik
(disasters, education, public health interventions, risk)
Sažetak
Svaka situacija koja odstupa od uobičajenog tijeka, te je iznenadna u svojoj pojavnosti i može polučiti različite opasnosti i zdravstvene posljedice po ljude ili štetne učinke i posljedice u okolišu predstavlja kriznu situaciju. Krizna situacija će, u koliko se dogode masovne žrtve, uništenje okoliša, te preopterećenje zdravstvenog sustava, prerasti u katastrofu. Upravo je stanje u kome je zdravstveni sustav preopterećen, a ravnoteža između potreba i mogućnosti pružanja zdravstvene skrbi narušena, ono stanje koje zahtjeva dobru organizaciju i pripremljenost zdravstvenih djelatnika. Svaki dobro pripremljeni zdravstveni djelatnik uključen u zbrinjavanje ozlijeđenih morao bi biti educiran na razini osnovnih kompetencija djelovanja u kriznim situacijama koje uključuju i poznavanje upravljanja, odgovora i planiranja. Uloga edukacije u smanjenju rizika od katastrofe dobiva na značaju u trenutku kada su postignuti ciljevi edukacije koji moraju uključiti: brzu detekciju započinjanja katastrofe, poznavanje izazova trijaže, pružanje hitne medicinske pomoći na odgovarajući način, poznavanje samozaštitnih aktivnosti, poznavanje protokola djelovanja i vlastite uloge u njemu, te usvajanje točne i pravodobne komunikacije sa ostalim sudionicima spašavanja i medijima. Tako educirani zdravstveni djelatnici mogli bi u kritičnom trenutku kombinacijom svojeg postojećeg medicinskog obrazovanja te poznavanjem procesa upravljanja katastrofama i njihovim posljedicama pružiti maksimalan doprinos u saniranju istih.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Medicinski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Zagrebu