Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 918322

Međuovisnost turističkih događaja u okruženju i uspješnost hotelijerstva


Ivančić, Ivana
Međuovisnost turističkih događaja u okruženju i uspješnost hotelijerstva, 2015., doktorska disertacija, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija


CROSBI ID: 918322 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Međuovisnost turističkih događaja u okruženju i uspješnost hotelijerstva
(Interdependence between surrounding tourist events and the success of hospitality service)

Autori
Ivančić, Ivana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu

Mjesto
Opatija

Datum
21.12

Godina
2015

Stranica
269

Mentor
Cerović, Zdenko

Ključne riječi
turistički događaji, hotelijerstvo, turistička destinacija, turistička potrošnja, modeli uspješnosti
(tourist events, hospitality service, tourist destination, tourism expenditure, models of success)

Sažetak
S ciljem osiguravanja uspješnosti hotelijerstva, njegovoga napretka i dugoročno pozitivnih rezultata potrebno je kreirati pozitivno poslovno i socijalno okruženje. Svaki hotelski objekt djeluje u sustavu složenih odnosa u kojima se uvijek pokušavaju uskladiti interesi hotela i okruženja u kojem djeluje. Povezanost hotelijerstva, turističke destinacije, turističkih proizvoda koji se nude u turističkoj destinaciji na taj način postaje neupitna. Kao jedan od rastućih segmenata turističke potražnje postaju turistički događaji koji imaju za cilj obogatiti turističku ponudu i povećati zadovoljstvo gosta. Postavlja se pitanje koliko zapravo taj određeni turistički proizvod, u formi turističkog događaja, ima utjecaj na uspješnost poslovanja hotelskog objekta u pojedinoj turističkoj destinaciji, te na koji segment hotelskog poslovanja turistički događaji u destinaciji imaju najveći utjecaj. U svrhu prikupljanja primarnih podataka te testiranja hipoteza, provedeno je empirijsko istraživanje na modelu od pet turističkih događaja u različitim turističkim destinacijama Republike Hrvatske u okvirima kojih su se ispitivali stavovi hotelskih gostiju, menadžmenta hotelskih objekata i menadžmenta županijskih turističkih zajednica, kao vodećih predstavnika destinacijskih menadžment organizacija. Jedan od ciljeva istraživanja bio je utvrditi koja struktura hotelskih gostiju posjećuje određene vrste turističkih događaja, da li ti turistički događaji utječu na njihovo zadovoljstvo boravkom u hotelu i na njihovu potrošnju, te na koji segment hotelskog poslovanja se ta turistička potrošnja odražava. Nadalje, cilj je bio utvrditi da li postoje modeli turističkih događaja koji su optimalni za uspješnost hotelskog poslovanja, te koliko suvremene IT tehnologije utječu na povećanje konkurentnosti hotelskog poslovanja u okruženju. Kao dodatni cilj istraživanja bio je utvrđivanje nužnosti suradnje menadžmenta hotelskog objekta i destinacijskog menadžmenta, te eventualnih efekata te suradnje. Fokus rada je bio usmjeren na sistematizaciju svih dobivenih rezultata istraživanja u svrhu iznalaženja najoptimalnijeg modela turističkog događaja koji će imati za rezultat postizanje uspješnosti hotelijerstva i turističke destinacije, te povećanje zadovoljstva gostiju i turističke potrošnje. Prije provođenja empirijskoga istraživanja konzultirana je sva dostupna domaća i strana znanstvena i stručna literatura, a rezultat te analize predstavlja sistematizaciju prethodnih istraživanja utjecaja turističkih događaja na turističku destinaciju i njene subjekte. Analizom svih primarnih i raspoloživih sekundarnih podataka uz primjenu statističkih metoda analize ostvareni su svi postavljeni ciljevi te su testirane postavljen hipoteze. Na temelju rezultata provedenih analiza moguće je potvrditi svih pet postavljenih hipoteza u doktorskom radu kojima se potvrđuje kako: - turistički događaji predstavljaju rezultat raspoloživih materijalnih i ljudskih resursa na koje utječu povijesno-kulturološko, graditeljski i umjetničko nasljeđe ; - menadžment hotelskog objekta opravdava svoj osnovni cilj uspješnošću uz postojanje ravnoteže u socijalnom i poslovnom okruženju ; - ekonomska uspješnost turističke destinacije i hotelskog objekta je definirana ispunjenjem što većeg broja motiva i potreba gostiju uz poticanje što veće turističke potrošnje ; - ekonomska ovisnost turističkih događaja u okruženju i očekivanja uspješnost hotelskog objekta potiču na zajedničku kreaciju planiranja, organiziranja, vođenja i kontroliranja turističkih događaja između destinacijskog menadžmenta i menadžmenta hotelskog objekta ; - primjenom suvremenih IT tehnologija u moguće je ostvariti povećanje konkurentskih prednosti turističkih destinacija i povećanje poslovne uspješnosti hotela.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija

Profili:

Avatar Url Zdenko Cerović (mentor)

Avatar Url Ivana Ivančić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ivančić, Ivana
Međuovisnost turističkih događaja u okruženju i uspješnost hotelijerstva, 2015., doktorska disertacija, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija
Ivančić, I. (2015) 'Međuovisnost turističkih događaja u okruženju i uspješnost hotelijerstva', doktorska disertacija, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija.
@phdthesis{phdthesis, author = {Ivan\v{c}i\'{c}, Ivana}, year = {2015}, pages = {269}, keywords = {turisti\v{c}ki doga\djaji, hotelijerstvo, turisti\v{c}ka destinacija, turisti\v{c}ka potro\v{s}nja, modeli uspje\v{s}nosti}, title = {Me\djuovisnost turisti\v{c}kih doga\djaja u okru\v{z}enju i uspje\v{s}nost hotelijerstva}, keyword = {turisti\v{c}ki doga\djaji, hotelijerstvo, turisti\v{c}ka destinacija, turisti\v{c}ka potro\v{s}nja, modeli uspje\v{s}nosti}, publisherplace = {Opatija} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Ivan\v{c}i\'{c}, Ivana}, year = {2015}, pages = {269}, keywords = {tourist events, hospitality service, tourist destination, tourism expenditure, models of success}, title = {Interdependence between surrounding tourist events and the success of hospitality service}, keyword = {tourist events, hospitality service, tourist destination, tourism expenditure, models of success}, publisherplace = {Opatija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font