Pregled bibliografske jedinice broj: 918275
Identifikacija i sistematizacija razvojnih elemenata dječjeg pjevačkog glasa
Identifikacija i sistematizacija razvojnih elemenata dječjeg pjevačkog glasa // Istraživanje paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja – Međunarodna znanstvena konferencija Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu / Atanasov Piljek, D. ; Jurkić Sviben, T. (ur.).
Zagreb: Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 316-325 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 918275 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Identifikacija i sistematizacija razvojnih elemenata dječjeg pjevačkog glasa
(Identification and systematization of developmental elements in children's singing voices)
Autori
Radočaj-Jerković, Antoaneta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Istraživanje paradigmi djetinjstva, odgoja i obrazovanja – Međunarodna znanstvena konferencija Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
/ Atanasov Piljek, D. ; Jurkić Sviben, T. - Zagreb : Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015, 316-325
ISBN
978-953-7210-80-9
Skup
Međunarodna znanstvena konferencija Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 13.04.2015. - 15.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
dijete ; pjesma ; pjevanje ; vokalna tehnika.
(child ; song ; singing ; vocal technique)
Sažetak
Pjevanje, kao izraz osobne, spontane glazbene ekspresije je fenomen karakterističan za gotovo sve svjetske kulture. Također, sveprisutna je i važnost utjecaja koji pjesme i pjevanje imaju u djetinjstvu, ali i u (ne)ostvarenju ukupnog glazbenog razvoja djeteta. Do koje mjere će dijete razviti svoj glazbeni potencijal, između ostalog, ovisi i o razini usvojenosti elemenata pjevačkih vještina, koje će djetetu omogućiti prvo glazbeno izražavanje. Suprotno mišljenjima da je razvijanje vokalne tehnike aktivnost rezervirana za stariju dječju dob, autorica se zalaže za prakticiranje primijenjene vokalne tehnike za najmlađe. Rad donosi pregled različitih glazbeno- pedagoških koncepata, prisutnih u suvremenoj vokalnoj pedagogiji, s posebnim naglaskom na dva koncepta, koja dječji glas i pjevanje tretiraju posve oprečno. Riječ je o modelima učenja pjesama i učenja pjevanja. Model učenja pjesama prisutniji je u hrvatskoj glazbeno- pedagoškoj praksi, odgojno-obrazovni naglasak je na pjesmama koje dijete uči, dječji glas se tretira kao sredstvo u postizanju cilja – a to je, u ovom slučaju, usvajanje pjesme. Model „Učenje pjevanja“ pristupa dječjem pjevanju iz pozicije ostvarivanja preduvjeta za razvoj dječjeg pjevačkog glasa, kao i usvajanja osnovnih elemenata pjevačke tehnike. Autorica analizira i problematizira oba modela te predlaže i sistematizira moguće elemente razvoja dječjeg pjevačkog glasa, kao nužne preduvjete za postizanje više razine dječjeg pjevačkog umijeća. Kao osnovne elemente razvoja dječjeg pjevačkog glasa navodi se šest razvojnih kategorija: pjevačko držanje i disanje, fonacija i produkcija glasa, dikcija i glazbena ekspresivnost. Važna pretpostavka uspjehu je i odabir repertoara za pjevanje, temeljenog na parametrima kriterija za odabir pjesama za pjevanje, koje pronalazimo u literaturi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Glazbena umjetnost
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku
Profili:
Antoaneta Radočaj-Jerković
(autor)