Pregled bibliografske jedinice broj: 918171
Zašto socijalni pedagozi?
Zašto socijalni pedagozi? // Školske novine, 26 (1985), 16; 2-2 (podatak o recenziji nije dostupan, osvrt, stručni)
CROSBI ID: 918171 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zašto socijalni pedagozi?
(Why social pedagogues?)
Autori
Silov, Mile
Izvornik
Školske novine (0037-6531) 26
(1985), 16;
2-2
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, osvrt, stručni
Ključne riječi
Škola ; stručni suradnik ; socijalni rad ; defektologija ; pedagogija ; socijalni pedagog
(School ; professional associate ; social work ; special education ; pedagogy ; social educator)
Sažetak
Autor je napisao kritički osvrt na dokument pod nazivom „Prijedlog mreže za uvođenje defektologa-socijalnog pedagoga u osnovne škole grada Zagreba“, Zavod za prosvjetno-pedagošku službu grada Zagreba i Zajednica općina Zagreba, autori: Mladen Tomić, Štefica Ban, Josipa Bašić, Matija Trakoštanec i Ivan Vrgoč. Svi navedeni autori djeluju na području defektologije i socijalnog rada. Autori „Prijedloga mreže...“ navode programa rada socijalnog pedagoga i moguću mrežu 14 osnovnih škola u kojima bi radili socijalni pedagozi.. Autor analizira dosadašnji rada stručnih suradnika u našem školskom sustavu i planiranje budućeg razvoja stručno- pedagoške službe (pedagoga, psihologa i dr.). To je potrebno i zbog mogućeg uvođenja novih profila stručnih suradnika, kao što je socijalni pedagog. Autor podsjeća da je u tijeku akcija unapređivanja kvalitete rada stručnih suradnika. Plan je objaviti programski dokument u kojem će njegovi autori napisati: cilj i zadatke stručnih suradnika, program rada, kadrovski normativ i druga pitanja važna za uspješno djelovanje stručnih suradnika u školskom sustavu. Autor smatra da je uvođenje 14 socijalnih pedagoga u zagrebačke osnovne škole primjer tehnokratskog mišljenja. Stalno uvođenje novih profila stručnih suradnika vodi „razmrvljenom radu“ u školskom sustavu, posebno ako se uvođenje socijalnih pedagoga obrazlaže potrebom smanjivanja društveno neprihvatljivog ponašanja djece i mladih. Podnaslovi: Da bi se izbjegla kolizija profila stručnih suradnika, treba razmotriti mogućnost integriranja studija za socijalni rad, defektologiju i pedagogiju ; Primjer tehnokratskog mišljenja i Beogradsko iskustvo.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija