Pregled bibliografske jedinice broj: 918170
Za metodiku odgojnog rada
Za metodiku odgojnog rada // Školske novine, 36 (1985), 11; 13-13 (podatak o recenziji nije dostupan, prikaz, stručni)
CROSBI ID: 918170 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Za metodiku odgojnog rada
(For methodology of education)
Autori
Silov, Mile
Izvornik
Školske novine (0037-6531) 36
(1985), 11;
13-13
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prikaz, stručni
Ključne riječi
Borivoj Samolovčev ; metodika odgojnog rada ; moral ; metoda igranja uloga ; kriza morala ; odgojna funkcija škole
(Borivoj Samolovčev ; methodology of education ; morals ; role playing method ; morale crisis ; educational function of the school)
Sažetak
Autor je prikazao knjigu dr. sc. Borivoja Samolovčeva: „Teoretskite i metodičkite osnovi za vospitnata rabota, Univerzitet „Kiril i Metodij“, (Skopje, 1984.) poznatog andragoga iz Srbije na temu teorijske i metodičke osnove odgojnog rada. U uvodnom dijelu prikaza možemo pročitati da je autor suzdržan prema ideji pisanja o metodici odgojnog rada. Smatra da su rasprave o moralu i odgoju aktualne u vrijeme društvenih kriza. Presudno je mijenjati društvene i ekonomske odnose, što u praksi znači razvijati samoupravljanje. Još i ova konstatacija: „Odgojna akcija i jačanje morala mogu pomoći, ali ne mogu sami po sebi nadomjestiti zastoj u razvoju samoupravljanja“ (str. 13). B. Samolovčev vjeruje u mogućnost utemeljenja tzv. odgojnog rada i njegove metodike. Poznati andragog polazi od shvaćanja odgoja kao procesa sveobuhvatnog razvoja ličnosti, posebno njegove društvenosti (sociološko definiranje odgoja). B. Samolovčev je originalan u podjeli metoda odgojnog rada: analitički (dijagnostički) razgovor, metoda uvjeravanja, metoda poticanja, metoda sprečavanja i prisiljavanja te metoda igranja uloga (sociodrama i psihodrama). Zanimljiva su i shvaćanja B. Samolovčeva o metodici odgojnog rada s odraslima i mladima. Na kraju knjige, čitatelji mogu čitati o metodologiji istraživanja odgojnog rada uz mogući uvid u istraživačke instrumente.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija