Pregled bibliografske jedinice broj: 918134
Provjera konceptualnog razumijevanja elektromagnetizma CSEM testom kod studenata elektrotehnike, računarstva i prehrambene tehnologije na Sveučilištu u Osijeku
Provjera konceptualnog razumijevanja elektromagnetizma CSEM testom kod studenata elektrotehnike, računarstva i prehrambene tehnologije na Sveučilištu u Osijeku // Nastava fizike-postignuća i izazovi
Zagreb, 2011. str. 173-179 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 918134 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Provjera konceptualnog razumijevanja elektromagnetizma CSEM testom kod studenata elektrotehnike, računarstva i prehrambene tehnologije na Sveučilištu u Osijeku
(Assessment of engineering and food technology students´conceptual understanding of electromagnetism by CSEM test)
Autori
Mioković, Željka ; Ganzberger, Sanja ; Radolić, Vanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Nastava fizike-postignuća i izazovi
/ - Zagreb, 2011, 173-179
ISBN
978-953-7178-14-7
Skup
X. Hrvatski simpozij o nastavi fizike
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 27.04.2011. - 29.04.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
fizikalni koncepti ; elektromagnetizam ; CSEM test ; klasična test-teorija ; studentske miskoncepcije,
(physical concepts, CSEM test, clasical test.theory ; enginering students´ misconceptions)
Sažetak
CSEM (Conceptual Survey of Electricity and Magnetism) test višestrukog izbora je općepoznati dijagnostički instrument pomoću kojeg se može provjeriti razumijevanje nekih temeljnih fizikalnih koncepata iz elektriciteta i magnetizma te dijagnosticirati poteškoće koje učenici/studenti imaju pri njihovom usvajanju. Razumijevanje ovih koncepata provjereno je na Sveučilištu u Osijeku kod 490 studenata elektrotehnike, računarstva i prehrambene tehnologije podijeljenih u četiri skupine. Dobiveni rezultati su analizirani statističkim postupcima u okviru klasične test-teorije kojima je određena pouzdanost i diskriminacija cjelokupnog testa (parametri KR-20 (rtest) i - Ferguson ()) kao i odnos pojedinih zadataka prema cjelokupnom testu (point-biserijalni koeficijenti (rpbk), težina zadatka (P) i indeks diskriminacije zadatka (D). Srednja uspješnost rješavanja CSEM testa je bila 49, 4% s pripadnom standardnom devijacijom od 21, 1% što je u dobrom slaganju s izvornim istraživanjem [1]. Izračunati statistički parametri (rtest = 0, 890 ; = 0, 953 ; rpbk = 0, 44 ; P = 0, 49 ; D = 0, 50) pokazuju da se test može primjenjivati kao dijagnostički alat za procjenu razumijevanja temeljnih fizikalnih koncepata u elektromagnetizmu. Identificirane su i neke studentske pretkoncepcije povezane s poteškoćama u razumijevanju pojedinih konceptualnih područja elektromagnetizma obuhvaćenih CSEM testom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike, računarstva i informacijskih tehnologija Osijek,
Sveučilište u Osijeku - Odjel za fiziku