Pregled bibliografske jedinice broj: 917985
Spol i srednjoškolsko obrazovanje studenata kao pokazatelji razumijevanja nekih temeljnih fizikalnih koncepata
Spol i srednjoškolsko obrazovanje studenata kao pokazatelji razumijevanja nekih temeljnih fizikalnih koncepata // XII. Hrvatski simpozij o nastavi fizike, Povezivanje nastave fizike i istraživanja, Zbornik radova, Zadar (30.III.-1.IV. 2015.) / Ivanjek, Lana ; Pećina, Planinka ; Planinić, Maja ; Sušac, Ana (ur.).
Zagreb, 2015. str. 86-93 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 917985 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Spol i srednjoškolsko obrazovanje studenata kao pokazatelji razumijevanja nekih temeljnih fizikalnih koncepata
(Gender and high school education of students as indicators of understanding of basic physical concepts)
Autori
Mioković, Željka ; Jarabek, Mirjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
XII. Hrvatski simpozij o nastavi fizike, Povezivanje nastave fizike i istraživanja, Zbornik radova, Zadar (30.III.-1.IV. 2015.)
/ Ivanjek, Lana ; Pećina, Planinka ; Planinić, Maja ; Sušac, Ana - Zagreb, 2015, 86-93
ISBN
978-953-7178-18-5
Skup
XII. Hrvatski simpozij o nastavi fizike
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 30.03.2015. - 01.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
temeljni fizikalni koncepti ; FCI test ; CSEM test ; spol ; srednjoškolsko obrazovanje ; eksperimentalni rad
(basic physical concepts ; FCI ; CSEM ; gender ; high school education ; experimental work)
Sažetak
Ishodi učenja u obrazovanju inženjera uključuju, osim praktičnih inženjerskih znanja, i dublje razumijevanje koncepata iz područja prirodoslovlja, tehnike i tehnologije, te matematike (engl. STEM). Stoga nastava fizike kao jedan od ključnih dijelova svakog visokoškolskog inženjerskog obrazovnog programa, treba omogućiti studentima znanstveno-istraživački pristup rješavanju različitih tehničkih problema. Međutim, visokoškolsko inženjersko obrazovanje studenata je uglavnom usmjereno na razvoj njihovog proceduralnog znanja koje uključuje rješavanje inženjerskih problema proračunima dok je njihovo konceptualno znanje, kao drugi važan faktor u jačanju inženjerskih vještina, često nedovoljno. Primjenom standardiziranih konceptualnih testova procijenjeno je razumijevanje temeljnih fizikalnih koncepta mehanike i elektromagnetizma kod studenata prvih godina nekoliko tehničkih fakulteta Sveučilišta u Osijeku u 2011./12., 2012./13. i 2013./14. akademskoj godini. Podaci o postignutom uspjehu testiranih studenata su analizirani s obzirom na spol i završeno srednjoškolsko obrazovanje studenata. Rezultati pokazuju da studenti nešto bolje razumiju koncepte iz mehanike te da uspjeh na konceptualnom testu ovisi značajno o spolu studenata, a djelomično o završenom programu srednjoškolske nastave fizike. Diskutirani su faktori koji bi mogli utjecati na dobivene rezultate. Diskusija uključuje rezultate istraživanja stava učenika i nastavnika prema učenju i poučavanju nastavnih sadržaja iz STEM područja tijekom osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja koje je provedeno među gimnazijalcima i studentima tehničkih studija te srednjoškolskim nastavnicima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike, računarstva i informacijskih tehnologija Osijek
Profili:
Željka Mioković
(autor)