Pregled bibliografske jedinice broj: 917932
Istraživanje kupaca u ruralnom turizmu s aspekta ekonomije doživljaja
Istraživanje kupaca u ruralnom turizmu s aspekta ekonomije doživljaja // Kupovno ponašanje turista / Slivar, Iva ; Alerić, Dražen ; Stanov, Uglješa (ur.).
Zagreb: Fakultet ekonomije i turizma Dr. Mijo Mirković Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, 2017. str. 129-137
CROSBI ID: 917932 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Istraživanje kupaca u ruralnom turizmu s aspekta ekonomije doživljaja
(Research on rural tourism in experince economy)
Autori
Sudarić, Tihana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Kupovno ponašanje turista
Urednik/ci
Slivar, Iva ; Alerić, Dražen ; Stanov, Uglješa
Izdavač
Fakultet ekonomije i turizma Dr. Mijo Mirković Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli
Grad
Zagreb
Godina
2017
Raspon stranica
129-137
ISBN
978-953-7320-61-4
Ključne riječi
doživljaj ; turizam ; iskustvo ; aktivnosti ; ekonomija
(experince ; toruism ; activities ; economy)
Sažetak
Ekonomija doživljaja koncept je koji je evaluirao iz agrarne, proizvodne i uslužne djelatnosti spajajući razvojne razine pojedinih ekonomija s interaktivnošću krajnjeg korisnika. Ekonomija doživljaja može obuhvatiti širok raspon potpuno različitih sektora te je polazna točka u analiziranju gospodarskog doprinosa podjednaka, kako u kvalitativnim tako i u kvantitativnim okvirima. Cilj ovog poglavlja je identificirati i analizirati ekonomiju doživljaja sa stajališta turizma, s posebnim naglaskom na elemente zabave, edukacije, estetike i bijega. Doživljaj treba predstaviti nezaboravno sjećanje ili iskustvo koje je povezano s izrazito jakim emocijama u datom trenutku. U poglavlju su korišteni podaci empirijskog istraživanja na statističkom uzorkom od 117 ispitanika. Anketno ispitivanje odnosilo se na stavove i mišljenje potrošača, odnosno posjetitelja u ruralnom turizmu gdje su se analizirali motivi posjetitelja, proizvodi i usluge u ruralnom prostoru s posebnim osvrtom na kreiranje paketa usluga. Kroz razvoj i zasićenost tržišta sve je teže zadovoljiti krajnjeg potrošača. Kreativnost i inovativnost sporo se razvijaju i nedovoljno potiču, odnosno Republika Hrvatska pripada zemljama koje privlače posjetitelje više odlikama svog prirodnog prostora i bogatstvom kulturno- povijesne baštine nego kvalitetom, raspoloživošću i/ili raznovrsnošću novostvorenih turističkih atrakcija. Naime, struktura turističke potrošnje u području zabave, sporta i kulture doprinosi između 24 – 29 %. Prema empirijskim istraživanjima, osnovni motivi dolaska posjetitelja u ruralni prostor su aktivni odmor, gastronomija te tradicionalna turistička obilježja krajobraza i arhitekture, stoga su upravo to elementi koji bi se trebali ugraditi u osmišljavanje paketa proizvoda i usluga, a bili bi u funkciji ekonomije doživljaja. Turistička atrakcija mogu biti prirodna ili društvena dobra koja su temeljni razlog svakog turističkog putovanja. Naime, jedan od ciljeva razvoja hrvatskog turizma do 2020. godine je povećanje njegove atraktivnosti i konkurentnosti, što bi uz sustavni razvoj ekonomije doživljaja i uz odgovarajuća znanja i vještine trebalo rezultirati vodećim turističkih destinacijama po kriteriju konkurentnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija), Ekonomija