Pregled bibliografske jedinice broj: 917694
Fonološka memorija djece s Downovim i Williamsovim sindromom
Fonološka memorija djece s Downovim i Williamsovim sindromom // Defektologija, 21 (2015), 1; 16-29 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 917694 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Fonološka memorija djece s Downovim i Williamsovim
sindromom
(Phonological memory in children with Down and
Williams syndrome)
Autori
Pranjić, Višnja ; Farago, Emica ; Arapović, Diana
Izvornik
Defektologija (1512-6994) 21
(2015), 1;
16-29
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Downov sindrom, Williamsov sindrom, fonološka memorija, ponavljanje riječi, ponavljanje rečenica,
(Down syndrome, Williams syndrome, phonological memory, sentences repetition, repetition of words, repetition)
Sažetak
Downov sindrom (DS) je najčešća kromosopatija s učestalošću 1: 600. Williams sindrom (WS) je znatno rjeđi genetski poremećaj s učestalošću od 1:7500-20000. Osobe s ovim poremećajima imaju slične razine intelektualnog funkcioniranja, ali različite jezične sposobnosti. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati neke aspekte fonološke memorije djece s DSom i djece s WS te ih usporediti s djecom urednog jezičnog razvoja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 40 djece s DS-om, 5 djece s WS i 40 djece urednog jezičnog razvoja (UJR). Skupine su izjednačene prema kriteriju receptivne dobi. Neki aspekti fonološke memorije ispitani su kroz zadatke ponavljanja rečenica te ponavljanje riječi i pseudoriječi. Za ispitivanje razlika između skupina korišteni su t-test, hi kvadrat test te Cochran-coxova metoda za male nezavisne uzorke. U zadatcima ponavljanja rečenica nisu dostignute statistički značajne razlike između djece s Downovim sindomom i djece s Williamsovim sindromom iako su djeca s WS bila uspješnija. Rezultati hi-kvadrat testa su pokazali postojanje statistički značajnih razlike između djece s DS i djece UJR na svim ispitanim varijablama pri ponavljanju rečenica, ali i pri ponavljanju riječi i pseudoriječi. Djeca s DS točno su ponovila značajno manje riječi i pseudoriječi i pri tome su značajno više griješila. Statistički značajne razlike između djece s WS i djece UJR u ponavljanju rečenica, riječi i pseudoriječi nisu potvrđene.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb