Pregled bibliografske jedinice broj: 917638
Pripovjedne sposobnosti djece s Downovim sindromom i djece s Williamsovim sindromom
Pripovjedne sposobnosti djece s Downovim sindromom i djece s Williamsovim sindromom // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 52 (2016), 1; 1-16 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 917638 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pripovjedne sposobnosti djece s Downovim sindromom
i djece s Williamsovim sindromom
(Narrative abilities of children with Down syndrome
and children with Williams syndrome)
Autori
Pranjić, Višnja ; Farago, Emica ; Arapović, Diana
Izvornik
Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 52
(2016), 1;
1-16
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Downov sindrom ; Williamsov sindrom ; pripovjedne sposobnosti ; pripovjedanje
(Down syndrome ; Williams syndrome ; expressive language ability ; narration)
Sažetak
Downov sindrom (DS) je najčešća kromosopatija s učestalošću 1: 600. Williams sindrom (WS) je rijedak neurorazvojni poremećaj s učestalošću od 1:7500-20000. Osobe s ovim poremećajima imaju slična kognitivna odstupanja, ali različite jezične sposobnosti. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati pripovjedne sposobnosti djece s DS-om i djece s WS te ih usporediti s pripovjednim sposobnostima djece urednog jezičnog razvoja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 40 djece s DS-om, 5 djece s WS i 40 djece urednog jezičnog razvoja (UJR). Skupine su izjednačene prema kriteriju receptivne dobi. Za procjenu receptivne dobi, koristili smo Peabody slikovni test rječnika (PPVT-III-HR ; Kovačević i sur, 2009). Pripovjedne sposobnost testirane su kroz pričanje priče i verbalni opis majke. Rezultati robusne diskriminativne analize ukazale su na statistički značajne razlike u pripovjednim sposobnostima između djece s Downovim sindromom (DS), djece s Williamsovim sindromom (WS) te djece urednoga jezičnoga razvoja (UJR). Kao što smo pretpostavili, djeca s DS postigla su znatno niže rezultate negoli djeca s WS i djeca UJR. Rezultati diskriminativne analize potvrdili su statistički značajne razlike u pripovjednim sposobnostima na zadatcima opisa majke, ali ne i u pričanju priče između osoba s WS i skupine UJR. Rezultati ukazuju da su pripovjedne sposobnosti djece s WS relativno dobro očuvane dok su kod djece s DS one lošije.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus