Pregled bibliografske jedinice broj: 917479
Što ću biti kada odrastem? Utjecaj odrastanja uz osobu s teškoćama u razvoju na odabir zanimanja
Što ću biti kada odrastem? Utjecaj odrastanja uz osobu s teškoćama u razvoju na odabir zanimanja // 23.Dani Ramira i Zorana Bujasa
Zagreb, Hrvatska, 2017. (poster, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 917479 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Što ću biti kada odrastem? Utjecaj odrastanja uz osobu s teškoćama u razvoju na odabir zanimanja
(What will I be when I grow up? The influence of growing up with developmentally disabled family member)
Autori
Lučić, Lana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
23.Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.04.2017. - 08.04.2017
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
profesionalni interesi, radne vrijednosti, odabir zanimanja, teškoće u razvoju
(professional interests, work values, vocational choice, developmental disability)
Sažetak
Istraživanjem smo provjeravali razlike u profesionalnim interesima i vrijednostima te u odabiru zanimanja između učenika koji su odrasli uz osobu s teškoćama u razvoju u odnosu na one koji nisu. Očekivalo se da će učenici, sa specifičnom obiteljskom situacijom, imati razvijenije socijalne interese I vrijednosti te da će češće odabirati pomagačka zanimanja i zanimanja socijalnog tipa. U istraživanju je on-line putem sudjelovao prigodan uzorak od 579 ispitanika, učenika završnih razreda srednjih škola. Njihovi profesionalni interesi iskazani su na RIASEC skali, a radne vrijednosti na 5 vrijednosnih orijentacija. Česticom otvorena tipa ispitivan je odabir zanimanja, koja su kasnije kodirana u pomagačka zanimanja i zanimanja socijalnog tipa. Rezultati su pokazali da se dvije skupine ispitanika uistinu razlikuju u izraženosti socijalnog tipa interesa na očekivani način, no nije utvrđena razlika u socijalnoj vrijednosnoj orijentaciji, koja se pokazala najrazvijenijom u cijelom uzorku. Učenici s iskustvom suživota s osobom s teškoćama u razvoju, očekivano češće odabiru pomagačka zanimanja i zanimanja socijalnog tipa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
Napomena
Posterom je prezentiran diplomski rad nagrađen Bujasovom značkom. Rad je nastao pod mentorstvom dr.sc. Zvonimira Galića na Odsjeku za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu.
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-UIP-2013-11-1229 - Profesionalni razvoj tijekom adolescencije: Razvoj i provjera Modela tranzicije karijere u adolescenciji (VDAACTM) (Šverko, Iva, HRZZ - 2013-11) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Lana Lučić
(autor)